TRU Amsterdam – Do 24/11/’11 – Why…

Vorige week heeft er een bureau geplaatst bij een groot bedrijf.  Dat gebeurt wel vaker. Prima, mits door Recruitment gecoordineerd en vanuit een PSL constructie oid opgestart. Hier was sprake van een rechtstreeks contact met de manager, waarbij de Recruiter geconfronteerd werd met plaatsing & fee. Ook dat gebeurt meer. De juiste m/v op de juiste plaats op de juiste tijd wint het tenslotte altijd.  Zeker ook nu, in een tijdperk waar Managers bijvoorbeeld hun vacatures kenbaar maken door middel van een LinkedIn status update. Easy jobhunting dan. Dit wordt dan weer aangemoedigd door diezelfde Recruiter.

Recruitment 2.0. tenslotte. Dergelijke acties dan ook goed ten behoeve van de Referral. Alles open, zichtbaar en transparant. Dan ook nog eens alles in de tweezijdige communicatie. Social Media opent al deze deuren, en dus inderdaad ook voor de bureau recruiter op zoek naar handel en plaatsingen. Het Recruitment landschap verandert hiermee flink en is allang niet meer de duidelijke scheiding tussen Agency & InHouse Recruiter…..

Het bureau in kwestie kwam met een ferme fee gebaseerd op de traditionele headhunt technieken. Een schaarse kandidaat tenslotte, fris gesearched in de markt. Men vergat er bij te zeggen dat deze persoon “gewoon” op LinkedIn stond. Voor iedereen vindbaar dus. Om dan de hoofdprijs te eisen? Wel een goede plaatsing! Kandidaat en Manager blij ook. Gelukkig was deze kandidaat onbekend. Zou je net zien dat deze een 1/2 jaar geleden ook door een ander was voorgesteld. Krijg je dat weer………

Zomaar een case uit de praktijk. Heel veel praatstof hier voor welles/nietes, op-en aanmerkingen. Wat is slim, wat niet, etc etc. Dan geen theoretisch gereutel van tekentafel recruiters, maar juist alle do’s en dont’s met alle gevolgen van dien, zowel op korte en lange termijn. 

Iedereen heeft hier dan ook zijn/haar eigen verhaal en eigen beleving. Ook de bureau recruiter zoekt naar nieuwe toegevoegde waarde. Ook de inhouse recruiter kijkt naar workload en ziet dat werkzaamheden veranderen. Dat is een proces wat je wilt delen met anderen, waarin vragen & ervaringen verduidelijken. Dit in een open & constructieve sfeer met (ervaren) vakgenoten uit alle onderdelen van ons mooie vakgebied.

Spreekt jou dit aan? Ga dan eens naar TRU. Do 24/11/’11 in het YER kantoor te Amsterdam. Knowledge by walking around. Hier geen powerpoints of eenzijdige opgeleukte case verhalen. Gewoon jij, en anderen, praten en inzichten delen over het vak. Alle onderwerpen komen dan ook nog eens aan bod. Hoe werkt Google+ nu eigenlijk, wat is er mobiel al mogelijk, wat gaan we doen met de 30% regeling, Facebook & Recruitment, schiet dat al een beetje op, Boolean string.. de mooiste search codes, Agency vs Inhouse, nationaal & internationaal, Inhouse Headhunting, RPO,  etc etc. You name it. En is het er niet, dan breng je dat gewoon zelf in. Hits & tips van strategisch tot heel praktisch. Alles is mogelijk.

Ja, ik ben TRU fan! Ik zie het vooral als een training. Juist daar word je op de hoogte gesteld van het allernieuwste op alle terreinen. Interactief dan ook nog. Een rollercoaster aan indrukken en ervaringen. Dat alles in 1 dag.. Je kan er een jaar mee vooruit.  Meer informatie vindt u hier

Geef een reactie

3 Comments