Sinds een paar dagen heb ik (overigens bijzonder selectief) afscheid genomen van een principe dat ik de laatste jaren als heilig heb bestempeld: geen reclame op RecruitmentMatters. Het is namelijk mijn stellige overtuiging dat reclame-uitingen op websites voor de bezoekers geen enkele waarde bieden en nog vaker uitsluitend frustratie opleveren omdat reclame het meestal moeilijker maakt het doel van het bezoek te realiseren.
Waarom dan toch afscheid genomen van dit heilige principe? Daar is een bijzonder simpele reden voor te geven: de schoorsteen moet ook blijven roken. Want hoewel ik voor velen misschien uitsluitend als blogger wordt gezien, is er ook nog zoiets als werk. En dat werk heb ik nu als een reclame uiting rechts bovenaan de site geplaatst:
Via RecruitmentLab kunnen bedrijven verschillende aspecten van hun online wervingsactiviteiten zelf beoordelen via vragenlijsten. Die beoordeling is gratis. Er is ook de mogelijkheid om een adviesrapport aan te schaffen dat specifiek is samengesteld op basis van de door het bedrijf gegeven antwoorden.
RecruitmentLab is opgezet als een platform waar meerdere aanbieders hun diensten kunnen aanbieden. Zelf heb ik een drietal vragenlijsten ontwikkeld die een gedetailleerde beoordeling van het online recruitmentproces mogelijk maken. Verder is een vragenlijst van Campaign Groep beschikbaar die ingaat op de kwaliteit van de online vacaturetekst. In het nieuwe jaar komen ook vragenlijsten van Rhinofly en Netwerven beschikbaar. En als het goed is komen in de loop van 2012 nog een aantal partijen met vragenlijsten.
Uiteindelijk is het de bedoeling dat RecruitmentLab een zo volledig mogelijke waaier aan vragenlijsten (van zoveel mogelijk deskundige aanbieders) biedt waarmee organisaties alle aspecten van online werving kunnen toetsen. En natuurlijk, indien gewenst, met de aanbieders van die vragenlijsten contact opnemen voor verdere ondersteuning.
Daarnaast geef ik via RecruitmentLab werkgevers, vacaturesites en intermediairs advies over ontwikkelingen binnen de arbeidsmarkt, online recruitment en social media. En natuurlijk hoe vacature- en wervingssites verbeterd kunnen worden.
Om deze reden hoop ik dat de reclame-uiting door de meeste bezoekers van RecruitmentMatters wel relevant wordt gevonden en verder dat deze reclame-uiting het niet moeilijker maakt om datgene te doen wat je hier kwam doen.
Voor alle zekerheid; er hoeven geen verzoeken ingediend te worden voor meer reclame-uitingen op RecruitmentMatters. Het antwoord was, en is: Nee.
@martijnrecruit
says:Marc,
Als we dan toch bezig zijn, wellicht een idee, om ook net als Hyves, een audio player er bij te zetten. Ik ken toevallig een radio station, Recruiter.fm die dit best wil faciliteren. Want zo zijn wij……
Groetjes
Martijn
Marc Drees
says:Het voordeel van het gesproken woord is natuurlijk dat we in jouw geval aanzienlijk minder taalfouten hoeven te ondergaan. Vanuit dat perspectief is het verleidelijk. Tegelijkertijd moet ik jouw uiterst vriendelijke aanbod afslaan. Ik heb namelijk een godsgruwelijke hekel aan radio.
Maar ik zou je graag willen verwijzen naar collega-blogger Michel Rijnders die recent reclameruimte op zijn blog beschikbaar heeft gesteld met bijzonder overtuigende redenen. Voor het luttele bedrag van EUR 25.000 per maand (hoewel er wilde geruchten gaan dat hij de prijs ondertussen heeft laten zakken naar EUR 2.500 per maand) kan je al bij hem adverteren. En dat is echt een koopje. Ik zeg: doen!
Tom Proost
says:Proficiat en veel succes!
Dirk Goossens
says:Nu nog rechtzetten in Chrome.
Marieke Drees
says:Bij mij staat ‘ie recht in Chrome
Marc Drees
says:effe cache legen?
Dirk Goossens
says:Wauw! Het werkt!
Chris Stapper
says:Waarom laat je nou je schoorsteen roken op 5 december.:(
Marc Drees
says:damn, ik ben blijkbaar geen kindervriend… Ook dat nog!
Arjan Elbers
says:@Marc niets meer dan normaal!
Rob van Elburg
says:Gefeliciteerd Marc. Denk dat jij een waardevolle aanvulling bent in Recruitment la(b)nd!