*kuch* reclame *kuch* op RecruitmentMatters

Sinds een paar dagen heb ik (overigens bijzonder selectief) afscheid genomen van een principe dat ik de laatste jaren als heilig heb bestempeld: geen reclame op RecruitmentMatters. Het is namelijk mijn stellige overtuiging dat reclame-uitingen op websites voor de bezoekers geen enkele waarde bieden en nog vaker uitsluitend frustratie opleveren omdat reclame het meestal moeilijker maakt het doel van het bezoek te realiseren.

Waarom dan toch afscheid genomen van dit heilige principe? Daar is een bijzonder simpele reden voor te geven: de schoorsteen moet ook blijven roken. Want hoewel ik voor velen misschien uitsluitend als blogger wordt gezien, is er ook nog zoiets als werk. En dat werk heb ik nu als een reclame uiting rechts bovenaan de site geplaatst:

RecruitmentMatters | Homepage, detail 

Via RecruitmentLab kunnen bedrijven verschillende aspecten van hun online wervingsactiviteiten zelf beoordelen via vragenlijsten. Die beoordeling is gratis. Er is ook de mogelijkheid om een adviesrapport aan te schaffen dat specifiek is samengesteld op basis van de door het bedrijf gegeven antwoorden.

RecruitmentLab is opgezet als een platform waar meerdere aanbieders hun diensten kunnen aanbieden. Zelf heb ik een drietal vragenlijsten ontwikkeld die een gedetailleerde beoordeling van het online recruitmentproces mogelijk maken. Verder is een vragenlijst van Campaign Groep beschikbaar die ingaat op de kwaliteit van de online vacaturetekst. In het nieuwe jaar komen ook vragenlijsten van Rhinofly en Netwerven beschikbaar. En als het goed is komen in de loop van 2012 nog een aantal partijen met vragenlijsten.

Uiteindelijk is het de bedoeling dat RecruitmentLab een zo volledig mogelijke waaier aan vragenlijsten (van zoveel mogelijk deskundige aanbieders) biedt waarmee organisaties alle aspecten van online werving kunnen toetsen. En natuurlijk, indien gewenst, met de aanbieders van die vragenlijsten contact opnemen voor verdere ondersteuning.

Daarnaast geef ik via RecruitmentLab werkgevers, vacaturesites en intermediairs advies over ontwikkelingen binnen de arbeidsmarkt, online recruitment en social media. En natuurlijk hoe vacature- en wervingssites verbeterd kunnen worden.

Om deze reden hoop ik dat de reclame-uiting door de meeste bezoekers van RecruitmentMatters wel relevant wordt gevonden en verder dat deze reclame-uiting het niet moeilijker maakt om datgene te doen wat je hier kwam doen.

Voor alle zekerheid; er hoeven geen verzoeken ingediend te worden voor meer reclame-uitingen op RecruitmentMatters. Het antwoord was, en is: Nee.

Geef een antwoord

11 Comments