Jeff Weiner: LinkedIn via iPad groter dan smartphone

Jeff Weiner Een opvallende uitspraak van Jeff Weiner, CEO LinkedIn, in een interview dat gisteren gepubliceerd werd:

Interestingly enough we are starting to see now for the first time ever more iPad traffic, tablet traffic, but iPad specifically, vs. smartphones. As a percent, in absolute terms.

Waar Weiner een nogal bizarre uitleg voor had:

I think for some professionals they wake up in the morning and see what’s going on, so they’ll check out LinkedIn when they wake up and before they go to bed they want to see what’s going on. But increasingly we are seeing people bringing their iPads in to work.

 
WTF? Hoeveel mensen zijn er in het meest populaire LinkedIn land ter wereld (jawel, Nederland) die voor het slapen gaan en na het wakker worden via de iPad even hun LinkedIn ‘timeline’ checken? Iemand? LinkedIn medewerkers zijn van deelname uitgesloten…

Geef een antwoord

13 Comments
  • bel
    says:

    het linkedin idee zowel als facebook behoort tot de allergrootste en demonische controle en dat is Illuminatie!!
    we worden 24 uur in de gaten gehouden! mensen ga jullie je bediepen!

  • Anna
    says:

    Ik denk dat het ook veel te maken heeft met de Amerikaanse cultuur. Daar zijn mensen veel bewuster over hun eigen professional brand en willen ze dit graag onderhouden.

  • Chris Stapper
    says:

    Is LinkedIn niet een soort twitter voor mensen die niet twitteren?
    Overigens krijgen wij op Expand, sinds we daar ook artikelen plaatsen, substantieel traffic via… LinkedIn. Ik verbaas me er al weken over hoeveel mensen hun tijdlijn lezen. Het zou dus best kunnen dat Jeff gelijk heeft..

    • Marc Drees
      says:

      Wat had ik nou gezegd? LinkedIn medewerkers mogen niet meedoen. En in retrospect is het natuurlijk zo dat Thomas Waldman net zo hard onder de regeling valt. Een soort oud-LinkedIn medewerker. Wat ook meteen zijn obsessieve gedrag met die tijdslijn verklaart.

  • Thomas Waldman
    says:

    Ik heb een fantastisch huwelijk. Het enige waar wij ruzie om maken is dat ik zodra de wekker gaat naar mijn tijdlijn zit te gluren. Ook op het werk zijn mijn meeste bezoeken aan Linkedin en Twitter via mijn mobiel. Op weg naar een meeting of wachtend op de lift.
    Ik herken mezelf precies in deze schets.
     

  • Mark
    says:

    Ik eerlijk gezegd. Er zou eens onderzoek naar gedaan moeten worden, maar ik denk dat er gigantisch veel mensen zijn die ’s ochtends en/of ’s avonds in een kwartiertje op hun iPhone, smartphone, iPad heel snel naar de applicaties van Nu, VK, Telegraaf, FB, LinkedIn, Gmail, twitter, whatsapp, VI gaan… Je kent dat wel, ’s ochtends, de bammetjes op, journaal op de achtergrond, maar gewoon lekker op je iPhone nieuwtjes spotten, oeps koffie koud!! Het komt er op neer dat mensen in deze informatie maatschappij de eerste willen zijn die iets weten, dus effe kijken of je met dat ene laatste nieuwe (nieuws-)bericht kan gaan pitten of dat je in de ochtend de eerste bent die het weet. Anders ben je onrustig, ofzo.