Gelul van een marketeer

Dood Het is natuurlijk een blog voor marketeers, en het is algemeen bekend dat marketeers slechts één hersencel hebben (om te toeteren), maar het is alsnog verbijsterend om op Marketingfacts over een blog posting te struikelen met de titel Recruitment is marketing: hoe je als recruiter de War for Talent gaat winnen.

Oef… hoeveel fouten kan je in één zin maken? Allereerst, waarom moet er een vergelijking worden gemaakt met een andere tak van sport? En als je dat dan zo nodig wel moet doen, onthou dan dat recruitment niet gelijk staat aan employer branding of arbeidsmarktcommunicatie. 

En dan is er het fantoom van de War for Talent. Die ook nog eens terugkomt in de volgende zinsnede van de blog posting:

En onhandig omdat je zo de war for talent gaat verliezen! En die war komt eraan, daar zijn we het met z’n allen wel over eens.

Kan deze papegaai misschien even vertellen wie die ‘allen’ zijn? En dat eeuwige gereutel over het verliezen van de war for talent, hou toch eens op met dat niet-gefundeerde gereutel; uitsluitend als ordinaire dekmantel om de eigen diensten aan te prijzen. Sla de cijfers van het CBS er eens op na; dan wordt het allemaal een stuk eenvoudiger. En verdwijnt die war for talent als sneeuw voor de zon.

Ga leren voordat je gaat oreren!

Geef een reactie

6 Comments
  • Sandor
    says:

    @koen: inderdaad mooi inzicht; als alle marketeers eens een jaartje recruiter zouden worden dan zou dit waarschijnlijk een niet onaanzienlijke impact op de V&W rekening hebben, overigens geldt hetzelfde voor een AMCér…..

  • Koen Roozen
    says:

    Mmm, inderdaad. de blog op hi-re was mij ook al in het verkeerde keelgat geschoten. Alsof alle recruiters marketeers zouden moeten worden? Ik zou het dan liever omgedraaid zien: laten alle marketeers recruiters worden, dat levert waarschijnlijk behoorlijk wat meer concrete resultaten op 😉

    @Thomas, tsja… als iemand een slechte blog 2x wil posten moet ze dat zelf weten. Maar Marketingfacts zou wel iets kritischer mogen zijn inderdaad. 

  • mark
    says:

    Marketeers hebben ook maar één hersencel nodig, namelijk die ene die elke keer weer met een nieuw idee komt om jou geld uit je zak te kloppen! 😉

  • Thomas Waldman
    says:

    Ik dacht dat Marketingfacts alleen maar unieke content plaatste? DIT is gewoon een ordinaire doorpost van DEZE blog op HI-RE.
    Je haalt mijn blog over dit idee al aan. Ik vraag me echt af waar die drang om ergens anders bij te horen vandaan komt. We lijken wel koekoeken!