Het is natuurlijk niets meer dan een front om de eigen cv-schrijvertjes te pimpen, maar dat laat onverlet dat een white paper van TheLadders toch een leuke tidbit aan informatie bevat. Met als titel Keeping an eye on recruiter behavior laat dit white paper enkele eye-tracking resultaten van verschillende soorten cv’s zien. En daarbij staat onder meer deze heatmap van een online LinkedIn profiel:
En onder deze heatmap stond de volgende tekst:
Recruiters’ eyes, while reviewing LinkedIn profiles (above) fixated on strong visual elements, spending 19% of their time looking at profile pictures
Een profielfoto toevoegen aan je cv? Alleen als je er verdomd goed uitziet en het cv verder weinig inhoud bevat is dus het advies!
Bram
says:Staat niet voor niks in de rubriek Knipoog
Kan me goed voorstellen dat die eerste indruk van de foto wel blijft hangen bij het verder scannen van het profiel.
Noot: de auteur van dit artikel heeft óók een foto bij zijn profiel 😉
Jan
says:Leuk en dom, denk eerder leuk of dom, die recruiter denkt lekker wijf zal wel goed zijn iig reden genoeg om uit te nodigen hahaha
Jan-Bert de Lepper
says:Lekker kort door de bocht weer. Het hangt natuurlijk helemaal niet af van de aard en de vereisten van de functie. Het onderzoek is leuk opgezet, maar onafhankelijk, nee.