Manpower Nederland heeft Broadbean ingezet

Logo en logotype BroadbeanMedio 2009 tekenden Broadbean en Manpower een wereldwijde 5-jarige overeenkomst voor de implementatie van Broadbean als multiposting service voor de uitzender. Begin 2012 (lees: 2,5 jaar later) is Manpower Nederland overgestapt op Broadbean. En op 4 mei is een persbericht door Broadbrean verstuurd die melding maakt van deze overstap. Zowel de termijn tot implementatie als de termijn tussen implementatie en persbericht zijn dus zeer fors te noemen.

Aangezien ik een deel van mijn professionele leven bij een uitzender heb gewerkt, kon ik wel raden waar die 2,5 jaar vandaan kwam. Tenslotte is een wereldwijde uitzender een soort losse federatie van landen die elk het liefst hun eigen plan trekken. En dat bleek op basis van een kort gesprek met Radi Jaarsma (Manager Online Marketing) inderdaad ook het geval te zijn geweest bij Manpower Nederland. Want het bedrijf had een eigen onderzoek gedaan naar multiposting toepassingen en was daarbij op Broadbean uitgekomen. Waarna vervolgens bleek dat er een wereldwijde overeenkomst met datzelfde Broadbean bestond. Wat ongetwijfeld enige kostenvoordelen met zich meebracht; altijd fijn voor een uitzender in onzekere tijden.

De 4 maanden tussen implementatie en persbericht was echter wat moeilijker te duiden. Maar dat bleek een mix te zijn van enige opstartproblemen en prioriteitsstelling. Waardoor een voor Broadbean ongetwijfeld belangrijk persbericht er pas 3 dagen geleden uit kon gaan. Op een vrijdag, wat natuurlijk de slechtste dag is om een persbericht te publiceren.

Overigens is alleen Manpower Nederland overgegaan op Broadbrean. Experis (voorheen Vitae) draait al sinds jaar en dag met behulp van InGoedeBanen; of Elan iets van een multiposting service (nodig) heeft, is mij onbekend. De vraag is natuurlijk of, en zo ja wanneer, Experis ook op Broadbean moet overstappen. Vanuit de samensmelting van de merken onder de Experis paraplu zou je dit natuurlijk wel verwachten, maar als het vervolgens net zo snel gaat als met het uitzendbureau dan is die 5-jarige overeenkomst afgelopen voordat Experis Nederland zover is…

Voordat Manpower Nederland overstapte op Broadbean gebruikte het bedrijf overigens Adnovate voor vacature multiposting. Een bijzonder keuze natuurlijk, maar dat terzijde. Tenslotte is dat ondertussen allemaal historie geworden.

Geef een reactie