Altimeter Group is gek op verbale diarree

Na het bekijken van de meest recente presentatie van Altimeter’s meest onbeschaamde marketeer Jeremiah Owyang ben ik in een diepe depressie weggegleden. Ik had nog nauwelijks kracht om de eerste twee sheets van zijn presentatie over te nemen in deze blog posting. Kijk en huiver, marketeers zijn op weg om social media volledig te verkloten. Voor marketeers onder de lezers, de eerste sheet is de correcte situatie, de tweede de gruwel die marketing heet en door Owyang wordt gepushed. Pure, pure gruwel!

Sheet 1, het correcte wereldbeeld, op basis van het beste boek ooit geschreven over social media, voordat het social media werd genoemd:

image

Duidelijk? Mensen vormen, maken en ontwikkelen social media (marketplaces) door hun conversaties.

Durf je het aan? Klik dan hieronder op…

image 

Gatverdamme! De smaak van duizend dode muizen in mijn mond. Waar is mijn kruis en mijn knoflookketting! Is die Owyang nou helemaal betoeterd. Bevuiling van the cluetrain manifesto kan toch niet zonder protest en verkettering plaatsvinden? Uitbannen!!

Helaas, zoals te doen gebruikelijk wordt de huidige iteratie van social media vernietigd door de obscene activiteiten van mensen die geen ander beroep konden kiezen als gevolg van een volledig gebrek aan intelligentie: marketeers. En uitsluitend door hun ongelofelijk grote mond een bestaan hebben weten op te bouwen. Maar door hun collectieve geschreeuw wordt de potentie van social media bedolven onder een stinkende laag verbale diarree. Herculaneum is er niets bij.

Geef een reactie