De botte bijl van Van Thillo

grafzerk Het is ondertussen duidelijk dat de botte bijl van Christiaan van Thillo (CEO bij De Persgroep) bij de ontslagronde uitsluitend medewerkers van VNU Media heeft geraakt. Van de 107 medewerkers die te horen hebben gekregen dat het einde bericht is, zijn er namelijk 107 op dit moment werkzaam bij VNU Media. En dat is toch wel opzienbarend te noemen; met name omdat Intermediair het platform voor de Volkskrant, AD, Trouw en Parool gaat worden en VKbanen ook nog eens wordt opgeheven.

Nog opzienbarender is het aangekondigde ontslag van Mark Götz, op dit moment nog Product Director – Head of Product bij VNU Media en daarmee in de afgelopen twee jaar verantwoordelijk voor het San Diego project. En dat project ging natuurlijk over de vernieuwing van de vacaturesites Intermediair en Nationale Vacaturebank. Overigens is de reden van het ontslag een “verschil van inzicht” over het te voeren beleid… Met deze ontslagen is in mijn optiek de enige vraag: welk beleid?

Want met Götz lijkt De Persgroep elke vorm van innovatie per direct uit VNU Vacature Media ( een vernieuwende, grensoverschrijdende dienstverlener […] in Nederland en België) te snijden. En dat terwijl datzelfde bedrijf in het persbericht dat de reorganisatie aankondigde nog dit had te melden:

VNU Vacature Media zal fors investeren om de positie en het product van NationaleVacaturebank.nl als brede vacaturesite in MBO en HBO markten verder te versterken

Wat overigens eveneens zonder Marjolijn Blok (Director marketing VNU Media) zal moeten, want ook zij zal het pand gaan verlaten…

Oftewel zonder Product Director en zonder Director marketing gaat VNU Vacature Media een vernieuwende dienstverlener worden die de positie van bestaande producten in de markt gaan versterken…

Schiet mij maar lek.

Geef een reactie

3 Comments