VNU Media stript vrolijk verder

Logo en logotype Recruitmentbloggers Na de forse personeelsreductie en het verdwijnen van de papieren versie van Internmediair heeft VNU Media nu ook haar HR-contenverzameling van de hand gedaan:  HRbase, IntermediairPW, Recruitmentbloggers en E-HRMbloggers gaan inclusief bemensing over naar uitgever Vakmedianet. Die daar volgens Ruud Bakker (algemeen directeur Vakmedianet) heel blij is:

Met deze overname zal Vakmedianet zijn positie op HR-gebied aanzienlijk versterken. De combinatie van de twee vaktijdschriften De Gids en PW, zal de grootste titel in print en online creëren voor HRprofessionals. Samen met de community site HRbase biedt het nieuwe Vakmedianet-HRportfolio een uniek bereik onder HR-professionals.

Waarmee dus blijkbaar De Gids en IntermediairPW voortaan als één titel door zullen gaan en de miniscule fröbelsites Recruitmentbloggers en E-HRMbloggers ongetwijfeld gaan verdwijnen.

Het is slechts driekwart jaar geleden dat Recruitmentbloggers live ging na een maandenlange zoektocht naar bloggers. En na slechts 74 blog postings van een divers team aan specialisten lijkt er dus alweer een einde te komen aan dir experiment dat dacht iets toe te kunnen voegen aan de huidige informatievoorziening voor deze doelgroep.

In het geniep heeft VNU Media eind 2011 ook nog een tweede weblog gelanceerd: E-HRMbloggers. En daar gaat dus na 20 blog postings een streep door. Overigens was er wel een aankondiging geweest, want tijdens de lancering van Recruitmentbloggers werd hierover nog het volgende gezegd:

Recruitmentbloggers is de eerste in een reeks nieuwe HR blogs die VNU Media de komende maanden presenteert. Iedere blog zal een aparte discipline binnen het HR werkveld belichten. Door specialistische HR titels in de markt te zetten kunnen we onze lezersgroep van relevante nichekennis voorzien. Zo weten P&O’ers straks precies waar ze terecht kunnen als ze meer willen weten over een specifiek deelgebied van hun professie.

Arme P&O’ers… Die weten nu niet meer waar ze terecht moeten voor een specifiek deelgebied van hun professie. Of houdt Vakmedianet deze sites nog in de lucht?

En wat zal er met CompanyRating gaan gebeuren? Ik heb een donkerbruin vermoeden. Of zou er iemand gek genoeg zijn om die site te kopen?

h/t Arno Bouwens

Geef een antwoord