Doet Brian Solis een ‘Blodget’ met Identified?

Logotype IdentifiedWe hadden natuurlijk al Henry Blodget die niet al te lang geleden nog slim dacht te zijn door BranchOut als een soort nieuwe Instagram te pushen, en nu hebben we Brian Solis die om volstrekt onduidelijke redenen (anders dan mogelijk financieel gewin) het volgende stelt: Identified.com Is Like LinkedIn, But Sexier.

Toegegeven, ongeveer iedere nieuwe site is sexier dan LinkedIn, maar daarmee is een site nog niet zoals LinkedIn. En Identified is dat al helemaal niet. Wat zich overigens ook toont in de afname van het aantal monthly active users (MAU) van Identified in de afgelopen maanden. Maar mogelijk is dat allemaal teveel informatie voor Solis, die uitsluitend een marketingpraatje wil afdraaien.

Want dit is wat de man zegt:

Millennials aren’t only disrupting the consumer landscape — they’re changing the game for human resources. But managing and recruiting this new generation of connected employees requires much more than a LinkedIn or traditional recruitment approach. They aren’t flocking to LinkedIn, where the average user age is 43. Instead, Millennials are expressing themselves in a unique way, which is more like Facebook than that of a digital CRV or online resume. They need an outlet that’s LinkedIn-esque, but a little more social. Could Identified be that perfect hybrid?

WTF? Heeft Solis wel eens gekeken op LinkedIn hoeveel millennials zich ook op die site presenteren met een profiel? Ik heb ze niet geteld, maar ik durf er een goede fles wijn om te verwedden dat het er meer zijn dan op Identified… They aren’t flocking to LinkedIn? Hoe komt de man erbij? En millennials hebben een LinkedIn-achtige site nodig, maar dan meer social? Heeft hij Identified geprobeerd? Wat zitten daar voor social elementen aan? Het is niets meer dan een zoekmachine op Facebook. Nee, de man is met twijfelachtige motieven Identified te pushen. Meer kan ik er niet van maken.

Overigens is het natuurlijk wel zo dat LinkedIn zich ernstig achter de oren dient te krabben als het om de presentatie van profielen gaat. Want dat is zo vorig decennium dat he pijn doet aan de ogen. In het huidige multimedia landschap is een vrijwel uitsluitend op tekst gebaseerd profiel van een zodanig schokkende saaiheid dat het op zich een wonder is dat LinkedIn hier nog altijd niets aan heeft gedaan. Maar daar lijkt met Talent Branding verandering in te komen, hoewel dat tot op dit moment niets meer is dan een opmerking van Jeff Weiner (CEO LinkedIn) tijdens de laatste call met financieel analisten. Maar volgens LinkedIn gaat hier in de komende maanden verandering in komen. Ik ben benieuwd…

Geef een antwoord