Laat ik gewoon maar met de elevator pitch van hetCV beginnen:
De baan van je dromen. Je CV ligt op een stapel met 100 andere kandidaten. Binnen 6 seconden besluit de recruiter over je CV en je toekomst. Je hebt 1 kans om op te vallen. De oplossing: hetCV! De template van hetCV trekt direct de aandacht van een recruiter. hetCV is strak, modern en opvallend. Als sollicitant zet je zo een duidelijke stap extra om op gesprek te mogen komen.
Jawel, hetCV pimpt jouw cv, voor het “luttele bedrag” van EUR 79,95. Als de oplossing voor die ene kans om op te vallen. Visueel dan wel te verstaan; want inhoudelijk doet hetCV helemaal niets. Afgezien van EUR 80 uit je zakken kloppen natuurlijk…
De homepage
Dit is de homepage van hetCV:
Voila! Van het oude, saaie cv naar het nieuwe, gepimpte cv. En natuurlijk een aantal juichende “ervaringen”. Hoewel er maar 1 ervaring van een werkzoekende is: Fred Louter. En zou hij louter (pun intended) door zijn nieuwe, gepimpte cv aan een nieuwe baan gekomen? De enige Fred Louter die ik heb kunnen vinden heeft sinds september 2011 geen andere baan terwijl hetCV pas in 2012 is begonnen. De andere “ervaringen” zijn opmerkingen van recruiters dat ze het mooi vinden. Maar wat dat nou met het geclaimde succes van hetCV te maken heeft is mij volstrekt onduidelijk. Ook de bedrijfslogo’s zeggen helemaal niets; en wat betekent Gecheckt door?
Als iemand zijn of haar cv wil opleuken is dat natuurlijk een prima idee. Maar om daar EUR 80 voor neer te laten leggen met de suggestie dat je daarmee op de top van de stapel terecht komt is niet veel meer dan volksverlakkerij. En daarmee kan hetCV als recessieprofiteur worden aangemerkt. Daar doet de toezegging dat 10% van de omzet wordt afgedragen aan een goed doel niets aan af.
Achtergrond
hetCV.nl is een site van eenmanszaak Curriculum Vitae/Resume; deze eenmanszaak is eigendom van Milano Naarden, die volgens zijn LinkedIn profiel naast oprichter van hetCV ook nog een opleiding aan de Erasmus Universiteit volgt. Het lijkt me een bijzonder goed idee om vooral veel aandacht aan die laatste activiteit te geven.
Bas Westland
says:@Dirk: Wooohaaa!!!
Dirk Goossens
says:Als je je cv aan de binnenkant van je woonkamerraam plakt is die QR-code wel retehandig voor langsfietsende recruiters.
Arjan Elbers
says:@Dirk +1
Bart
says:Gezien de lange staat van dienst van Milano Naarden, kan ik me voorstellen dat hij zelf ook veel ervaring heeft met de werking van hetCV…
Hulde voor het ondernemerschap, al heeft het helaas een hoog parasietengehalte in de huidige markt.
Jeroen
says:Ja, via vizualize. me kun je het gratis doen (en nog spelen hoe je het cv eruit wilt laten zien)…