Overname Monster: gaat het nog gebeuren?

Sal Iannuzzi, CEO MonsterWeer een week voorbij en wederom geen woord uit Monster over een op handen zijnde deal. Onderhandelingen die zo lang duren zijn zelden een voorbode van een fantastische deal. De kans wordt steeds groter dat er helemaal geen deal uitkomt of dat de condities zodanig slecht zijn dat Sal Iannuzzi (CEO Monster)  een bijzonder moeilijk verhaal heeft richting aandeelhouders. Tenslotte was de hele verkoopactie begonnen omdat het aandeel zo laag stond en de aandeelhouders volgens Iannuzzi een aanzienlijk betere prijs verdienden.

Hoewel de geruchten (Oracle, Microsoft, SAP, Axel Springer) blijven en ik me blijf verbazen over de afwezigheid van LinkedIn of een grote uitzender wordt de kans steeds groter op het volledig afketsen van enige deal danwel een deal met een opkoper (lees: private equity). Het eerste zou verwoestend zijn voor de beurskoers van Monster en vrijwel direct tot het vertrek van Iannuzzi moeten leiden; het tweede is waarschijnlijk een magere deal voor aandeelhouders en betekent naar alle waarschijnlijkheid het in overzichtelijke moten snijden van Monster en doorverkopen met winst. Want dat is tenslotte wat een opkoper doet: oppoetsen en lozen.

Hoewel ‘iedereen’ verwachtte dat er in september een deal zou worden gemaakt, wordt dat zo langzamerhand erg krap. En ongeacht de timing, de kans op een goede deal neemt met iedere volgende dag verder af. Of gaan Iannuzzi c.s. ons nog verrassen met een laatste kunststukje?

Geef een antwoord

2 Comments