#fail: banner drama bij Disney

VerbaasdIn de serie #fail stap ik in de schoenen van een sollicitant en ga ik websites van verschillende bedrijven af op zoek naar een baan. Regelmatig kom ik allerlei problemen tegen zonder ook maar één vacature te hebben bekeken. Een website die vastloopt, gigantische spelfouten en een uiterste sollicitatiedatum die al maanden is verstreken zijn hier enkele voorbeelden van.

Vandaag streef ik een functie bij Disney na. Wie wilt nou niet aan de slag bij ’s werelds leukste mediagroep waar ook nog eens de gaafste animatiefilms vandaan komen? Ik denk niet dat een baan als mega Minnie Mouse in bijpassend kostuum bij mij past, maar wellicht zijn er wel andere interessante vacatures.

Snel richting de website van Disney! Ik kom op een extreem drukke homepage terecht. Dat is niet zo gek; ze hebben immers kinderen en jongeren als doelgroep. Ik zoek wat rond en kom uiteindelijk onderaan de pagina terecht.

disney11

En dan begint de ongein. Ik wil wel op het woord ‘Vacatures’ klikken maar het lukt met geen mogelijkheid. Als ik vervolgens iets te ver naar onder ga met mijn muis word ik opgeschrikt door een ZIBSTRIKERZ banner.

disney12

Alleen door op ‘Sluiten’ te klikken kan ik uiteindelijk wel de vacatures van Disney bekijken.

Disney2

Maar het wordt nog erger. Als ik de pagina sluit en vervolgens nog een keer terugkom is de ZIBSTRIKERZ banner verdwenen en vervangen door een Star Wars banner. Deze banner neemt nóg meer ruimte in op de website waardoor de hele onderste balk, inclusief de link naar Vacatures, niet meer zichtbaar is.

disney3

Je kunt je met deze banner dus suf zoeken naar vacatures op de Disney site maar ze nooit vinden. Handig! Een flinke fail van Disney en hopelijk gaan ze hier zo snel mogelijk iets aan doen. Heb je vaker last van banners? Tip: door de toepassing AdBlock in Chrome, AdBlock Plus in Firefox en AdBlock Simple in Internet Explorer aan te zetten, ben je er vanaf.

Geef een antwoord

1 Comment
  • Jeroen Ooms
    says:

    Ik ben het met je eens dat advertenties geen afbreuk mogen doen aan het ontwerp. Maar het adviseren van Adblockers gaat wel wat ver. Wees blij dat op deze manier veel content “gratis” toegankelijk kan zijn… Als je dat niet wil moet je niet “internetten”