Vandaag is een brief uitgegaan waarin LinkedIn en Netwerven een samenwerking aankondigen:
Onze eerste gezamenlijke activiteiten zijn gericht op het meetbaar krijgen van effectiviteit van de LinkedIn producten en diensten. Niet alleen in de website analytics, maar ook in het door [bedrijf] gebruikte ATS.
Kijk eens aan, Netwerven gaat het online recruitmentproces doormeten voor LinkedIn en haar klanten (die daar gebruik van willen maken). Dat is een interessante ontwikkeling! Linkedin heeft blijkbaar een partner nodig die het rendement van de LinkedIn propositie kan laten zien; waarmee Netwerven feitelijk een rol als een mediator wordt aangemeten.
LinkedIn zal ongetwijfeld met haar klanten discussies hebben over de resultaten die ongeveer als volgt verlopen:
LinkedIn: ons systeem laat zien dat er in de afgelopen maand 65 LinkedIn bezoekers op uw vacature hebben gessoliciteerd
Klant: ons systeem laat zien dat er maar 22 mensen ons sollicitatieformulier hebben ingevuld. Dat getal van 65 klopt helemaal niet! We hebben veel minder kandidaten via LinkedIn ontvangen en dat is nogal teleurstellend. Kan ik een korting krijgen?
Afijn, het beeld is wel duidelijk. Netwerven wordt dus als trusted 3rd party ingezet om onafhankelijk metingen te verrichten om dat verschil te kunnen verklaren. Volgens mij kunnen ze dat wel…
Waarbij ik natuurlijk stiekem hoop op publicatie van dat soort cijfers. Natuurlijk anoniem en geconsolideerd en al dat soort onzin; maar dergelijke cijfers helpen de klanten van LinkedIn beter geinformeerd een keuze maken voor bepaalde diensten van ‘s werelds grootste professionele netwerk. Ik ga meer eens bellen met LinkedIn en Netwerven, hoewel ik een donkerbruin vermoeden heb wat het waarschijnlijke antwoord zal zijn…
O ja, aandachtige lezertjes hebben natuurlijk ook de zinsnede “Onze eerste gezamenlijke activiteiten” op waarde weten te schatten. Waarmee de nieuwsgierigheid naar volgende gezamenlijke activiteiten per direct gewekt is. Nog een reden om in de telefoon te klimmen.
Ruben @ Poolz
says:Marc je hebt een prachtig blog met een hele specifieke doelgroep.
Als je nu gewoon eens een vacature sectie opent en hier recruiters vacatures plaats en vervolgens alle beschikbare middelen inzet om traffic te krijgen dan hoef je niet meer te bellen en te gissen, maar kun je gewoon uit ervaring spreken. Ik help je graag.
Marc Drees
says:Vacatures? Op een blog?? Is dat al eens gedaan???
Ik zal eens crowdsourcen of hier behoefte aan zou bestaan. Het is niet bepaald een booming markt voor recruiters…
Ruben @ Poolz
says:Behoefte? Lekker boeiend…het wordt gewoon jouw speeltuin.
Marc Drees
says:een keertje over tokken?
FW
says:Op Frankwatching en Marketingfacts worden al vacatures getoont
Ruben @ Poolz
says:geloof dat marc sarcastisch was 😉
Marc Drees
says:dank hiervoor…