FlexInnovatieFonds, presentatie finalisten, 2

FlexInnovatieFondsWe zijn alweer toe aan de tweede serie van 4 finalisten die hun plannen presenteren aan de jury en natuurlijk het massaal toegestroomde publiek tijdens de finaledag van het FlexInnovatieFonds. De weergave van de eerste serie van 4 finalisten is hier te lezen.

De finalisten gaan hun plannen presenteren aan de jury en natuurlijk het massaal toegestroomde publiek. Waarbij de presentaties in een tweetal sessies van elk vier finalisten gegeven gaan worden. Waarbij elke finalist 10 minuten de tijd heeft om de zaal en de jury te overtuigen.

Magnet.me, Laurens van Nues
Dit is zoals Magnet.me zichzelf omschrijft:

Magnet.me is een nieuw online netwerk voor werkzoekenden en werkgevers. Profielhouders bouwen een
netwerk op van voor hen relevante werkgevers. Werkgevers bouwen een netwerk op van gekwalificeerde en geïnteresseerde werkzoekenden

De eerste speedpresentatie van de tweede groep finalisten van twee piepjonge ondernemers die op het idee van Magnet.me zijn gekomen als frustratie. Wat altijd een goede trigger is om iets nieuws te verzinnen, maar niet voldoende. Magnet.me is een kleine LinkedIn met dit verschil dat werkzoekenden zich binnen Magnet.me anoniem kunnen bewegen.

Ze zijn gestart binnen WO-starters, maar hebben ambitie om door te groeien richting HBO-starters en vervolgens professionals, zowel nationaal als internationaal. Global domination dus. Jeff Weiner, watch your step!

Een enthousiaste presentatie.

Modeteam, Ludo & Sonja Tissingh
Een wat langere omschrijving voor wie/wat Modeteam is:

Modeteam is een inzetbureau gespecialiseerd in de modebranche. Dit houdt in dat dit bureau personeel werft en een selectie maakt uit de aanmeldingen. Alleen kwalitatief goed personeel dat bijvoorbeeld ervaring heeft met verkoop in de modebranche of een gedegen modevakopleiding heeft gevolgd wordt in het bestand van Modeteam opgenomen. Vervolgens plaatst Modeteam deze mensen (modeprofessionals) in modewinkels waar een (tijdelijk) gebrek is aan kwalitatief goed personeel. Op deze manier kunnen ondernemers werken met een dynamisch personeelsbestand.

Alweer de tweede presentatie; modeprofessionals flexibel inzetten binnen moderetail. Modeteam biedt drie takken van sport binnen de modebranche: flex professionals, payrolling en werving & selectie. Met een directe inzetbaarheid van de flex modeprofesssionals omdat Modeteam de personen hierop specifiek heeft getraind. Mode-ondernemers omarmen het concept volgens de presentator.

Wederom een enthousiaste presenatie.

Purematching, Sandra Been & Jac Sandberg
Dit is Purematching:

Purematching is een logisch en psychologisch systeem dat personen zakelijk matcht. Dat gebeurt snel en efficiënt. Het maakt persoonlijkheden inzichtelijk. Zo ontstaan werkcombinaties, ‘koppels’, die vanaf de eerste dag kansrijker en duurzamer zijn. Dat bespaart organisaties tijd en kosten.

Purematching is een innovatief en uniek hulpmiddel bij personeelselectie op niveau. De mensen die het betreft ervaren meer werkplezier.

Nummer drie en een partij die ik in een grijs verleden al een keer heb gesproken toen dit concept in een nog veel priller stadium was. Ik ben benieuwd. Ahh.. het is pjoermatching en niet Puurematching. Engelse uitspraak in plaats van een Nederlandse. Weer een vraag minder.

Matching op basis van de persoonlijke klik in plaats van matching op basis van harde criteria. Purematching ziet zichzelf als een aanvullende tool in de toolbox in het selectieproces. Waarbij het selectieproces kan worden verkort en het rendement van de nieuwe medewerker kan worden verhoogd.

SeniorenStudent, Lotte & Anne van Oudheusden (OppasStudent/PoetsStudent)
Een zeer compacte omschrijving, maar daarom niet minder duidelijk:

SeniorenStudent wil het gat tussen de vrijwilligers en mantelzorgers en de dure particuliere hulpen vullen door ouderen te helpen aan een betaalbare, veelzijdige, energieke en betrouwbare hulp: een student.

De laatste van de acht finalisten. Twee jonge ondernemers die op basis van een eigen zoektocht naar een bijbaantje tijdens de studententijd ondertussen een tweetal labels in de markt hebben staan: OppasStudent en PoetsStudent. En nu dus een derde label de markt in willen zetten: SeniorenStudent. Waarbij de twee presentatoren een aantal fraaie argumenten presenteren over de meerwaarde van het inzetten van studenten bij ouderen.

Zo, we hebben alle presentaties van de acht finalisten achter de rug. De jury gaat terug in een soort UFO om een top 3 met elkaar te bepalen. Ik ben benieuwd!

Geef een antwoord