LinkedIn kloontjes op Facebook, februari 2013

Deze maand is een soort tussenmaand voor de maandelijkse rapportage over LinkedIn kloontjes. Want hoewel Facebook haar informatie over de aantallen active users zodanig heeft aangepast dat voor grotere aantallen elke vorm van detaillering verloren is gegaan heeft AppData toegezegd vanaf 20 februari met geschatte aantal monthly/daily active users (MAU/DAU) te gaan komen. En een schatting is nog altijd beter dan niets.

Overigens zal het een race tegen de klok worden, want op basis van de huidige cijfers lijken alle LinkedIn kloontjes rijp voor de Deathpool. Want dit zijn de MAU cijfers voor de 10 kloontjes op 17 februari:

Monthly active users (MAU) voor professionele netwerk applicaties op Facebook, 17 februari 2013. Bron: Facebook

Monthly active users (MAU) voor professionele netwerk applicaties op Facebook, 17 februari 2013. Bron: Facebook

Er is daadwerkelijk niets meer over, zelfs de drie ‘grote’ kloontjes (BranchOut, Identified en Beknown) zijn volledig gemarginaliseerd. Altijd interessant om zo’n $75 miljoen aan VC funding in rook op te zien gaan. Maar in een wereld waar tegenwoordig over biljoenen wordt gesproken is 75 miljoen niets meer dan een druppel op een gloeiende plaat. Hoewel ik wat graag die gloeiende plaat zou willen zijn…

Als AppData vanaf 20 februari meer gedetailleerde cijfers gaat laten zien kunnen we in ieder geval enig onderscheid krijgen in de onderlinge positie van BranchOut, Identified en Beknown. Maar gezien de huidige aantallen is er nauwelijks nog sprake van enige relevantie. De deathpool heeft zich feitelijk al over deze generatie LinkedIn kloontjes ontfermd. Het wachten is op een volgende generatie.

Geef een reactie

2 Comments