Power CV Search is officieel geboren

Volgens mij kan dit in de categorie “licht belegen nieuws” maar vandaag kwam Monsterboard met de officiele annoncering van de geboorte van de Nederlandse versie van Power Resume Search, oftewel Power CV Search:

Persbericht Monsterboard Power CV Search

Voila. Altijd leuk om te zien dat het woordje semantisch in de tekst is gefrommeld. Vrijwel niemand weet wat het betekent maar het klinkt lekker technisch: semantisch... Dus dat zal wel beter zijn. Net als zo’n mooi rood bolletje op een vaatwastablet. Of zoiets…

Wat Power CV Search wel doet is overigens hier na te lezen.

Geef een reactie

6 Comments
    • Pierre
      says:

      Dat je liever voor LinkedIn gaat, kan. Ik denk velen met jou. Snap de redenatie alleen niet helemaal. Prijzen roepen en daaruit concluderen lijkt me niet slim. ROI cijfers lijken me relevanter.

      • Marc Drees
        says:

        Er zijn de nodige bedrijven die zowel LinkedIn als een of meerdere cv-database abonnementen hanteren. Voor hen is de ROI inderdaad een belangrijk argument en blijkbaar valt dat argument nog altijd positief uit voor de cv-databases van vacaturesites. Waarbij overigens gezegd moet worden dat voor grotere afnemers de vacaturesites ook zeker interessante combinatie-aanbiedingen maken waardoor de ROI van een cv-database vanzelfsprekend gunstiger uitvalt dan voor een klein(er) W&S bureau

  • Jakub Zavrel
    says:

    Hi Marc,
     
    Als persoon die ook het woord semantisch graag in de mond neemt, meen ik toch toe te moeten happen… 😉
     
    Semantisch zoeken is wat mij betreft geen vage ’technische’ term, maar een moeilijk woord voor iets dat we allemaal willen:
    Een zoekmachine die resultaten teruggeeft op basis van wat je bedoelt (betekenis = semantiek), in plaats van wat je letterlijk intypt.
    In hoeverre een zoekmachine begrijpt wat je bedoelt, daar zijn vele gradaties in, van triviaal tot heel indrukwekkend. Een echt warm bad van begrip is nog schaars anno 2013.
     
     
    Overigens vind ik dat de zoekmachine van Monster terecht het predikaat semantisch draagt, het is een waardevol initiatief een innovatieve technologie naar de mainstream te brengen. Al heeft Monster vanuit haar gevestigde positie als mainstream pay-per-post jobboard op dit moment niet helemaal het tij van de coolest kid on the block in recruitment-land mee…