Monster zakt alsmaar verder weg…

Pasen 2013 zal voor Monster niet als een feestelijke gebeurtenis de geschiedenis ingaan. Want op tweede Paasdag is het aandeel Monster ruim onder de magische $5-grens gesloten: $4,84. Waarmee het aandeel definitief in het junk domein terecht is gekomen. Het bedrijf is hiermee nog slechts $565 miljoen waard. Dat is niet veel meer dan $2 per cv in haar cv-database. Vergelijk dat eens met LinkedIn

Beurskoers Monster (MWW)

Geef een reactie

9 Comments
  • Peter J. Fontijn
    says:

    Bas van de Haterd maakt vandaag melding van het vertrek van Warren Hammond, MD van Monster in de BeNeLux:
    However it also means that as part of the European restructure the Benelux region will no longer be its own region.  Which means there is no place for a Benelux Managing Director. Me.
     
    De Benelux is dus geen specifieke regio meer van Monster en daarmee ‘verdwijnt’ Nederland dus als separaat aangestuurd land (of meer: de BeNeLux dus).
    https://www.rectec.nl/2013/04/07/monster-stopt-in-nederland/

  • Rob van Elburg
    says:

    Zeker Rob… Extra Social. Toch ook vooral de kracht:
    Baan zoeken/willen, CV’tje uploaden, gebeld worden door tig Recruiters, baan! Dat alles binnen een dag if wanted. Platvoers? In de Recruitment mond wel.
    Maar vaak nog zo overtuigend & doeltreffend. Prima dus ook voor de Recruiter met acute plaatsingsdruk & al helemaal voor de sollicitant (dringend) op zoek naar werk. 
    Wachten is dan op de grote sociale netwerken die komen met vinkjes als:
    – Per direct beschikbaar
    – Bereid om in het buitenland te werken
    – etc. etc.
    Zolang dat nog niet gerealiseerd is functioneert Monster. Dan wel Recruiters op het platform juist voor dit snelle contact. De brand moet een snelle weg naar een baan zijn/blijven. En die weg snijdt men af door die starre prijsstelling waardoor men Recruiters uitsluit. Ongelooflijk, maar je ziet het in de koersdaling gebeuren……

  • Rob van Vegchel
    says:

    Eens Rob. Ik laat Monster nu ook links liggen vanwege de starheid in prijs. Als ze dit zo blijven volhouden voorzie ik geen lang leven meer voor ze beschoren helaas. 
    Draag ze echt een warm hart toe (ben nog betrokken geweest bij de introductie van Monster in Nederland), maar vrees dat ze hier toch echt de boot missen. 
    Overigens ben ik van mening dat er meer nodig is dan alleen een prijs aanpassing. Monster moet groeien naar een social community op het gebied van werken en dat beslaat meer dan het nemen van een Twitter account of Facebook pagina. Wellicht dat een model dat wat meer lijkt op Linked In kans van slagen heeft, al vrees ik dat dat al te laat is voor ze. Kortom, gemiste kansen door vast te houden aan oude ideeën in een veranderende markt.

  • Rob van Elburg
    says:

    .. Dat blijft toch raar Marc. “Iedereen” die ik ken wil best een abonnementje Monster in de “achterzak”, maar niet meer tegen 2005-2007 prijzen.
    10x 2,5 is dan toch meer dan 2 x 5? Niet alleen in $, maar ook in gebruikers (ambassadeurs)…. ‘k Begrijp dat niet. Juist nu MB omzet nodig heeft…..
    10K direct voor NL, UK, Spanje, Oost Europa? Wij willen wel……………

    • Marc Drees
      says:

      Ik ga er vanuit dat Monsterboard de oproep heeft gelezen. De vraag is echter of Nederland enige speelruimte heeft in het bepalen van de prijzen voor een cv-abonnement. Tenslotte is Monster een Amerikaans bedrijf en daar worden prijzen meestal per oekaze vastgesteld…

      • Rob van Elburg
        says:

        Amerikaanse software & tool partijen associeer ik met Sell Sell Sell.
        Gezien de koers van MB is daar nu ook het meeste behoefte aan. Wie is het dan die deze Sell Sell Sell beperkt ten behoeve van een prijsstelling die Recruiters, gezien de prijsdaling, weghoudt…….. 
        Los van dat denk ik ook dat MB de angst voor “timesharing” helemaal los moet laten. Hoe meer Monster, hoe beter. Zeker nu met een afnemend aantal recruiters en een zeer dalende omzet. 15 jaar heeft men zich hier tegen verweerd en het blijkt dat Recruiters toch continue innovatiever & slimmer zijn (netwerk organisaties, inkoopcorporaties, offertes opvragen in diverse landen). If you can’t beat them…. just join them! Alles ten behoeve van die Sell Sell Sell. Op dit moment nothing to loose toch?  

  • Rob van Elburg
    says:

    .. Na 15 jaar Monsterboard ga ik het vanaf medio april voor het eerst doen zonder Monster account. Baal ik van. Ondanks dat het niet meer (zo) hip is, is Monsterboard nog steeds een heel concrete markt voor vraag & aanbod. Kwalitatief & kwantitatief goed!
    Het stoppen komt door de kosten. Star in prijsstelling, terwijl de alternatieven voor het oprapen liggen. ‘k Snap dit niet aangezien Monster juist nu (Recruiter) ambassadeurs nodig heeft ……….