Iedereen die wel eens een vaktijdschrift leest, weet dat daar eens in de zoveel tijd een kleurige kaart uit komt rollen, waarmee je bij Google 10 of 20 of 50 euro gratis advertentietegoed kunt krijgen. Dat werkt één keer – als echte Hollander heb ik natuurlijk geprobeerd of ik vaker gratis kon adverteren, maar nee – en alle volgende vouchers kunnen dus linea recta bij het oud papier.
Ik vind dat altijd een beetje zonde, maar het wordt vast wel gerecycled en van Google kan ik het hebben. Die maken er geen geheim van dat ‘advertenties verkopen’ hun core business is. Maar van de week viel bijgaande voucher van LinkedIn in de digitale bus. Nu vind ik toch al dat LinkedIn soms aardig van het rechte pad aan het afdwalen is, maar toen ik dit zag, dacht ik: “Huh? LinkedIn doet een Googletje?” Van sociaal, c.q. zakelijk netwerk naar aandeelhoudersgedreven zelfverloochening is blijkbaar maar een kleine stap.
Ik ga de voucher niet gebruiken. Hij is geldig tot a.s. vrijdag, 12 april. Wie wil mag de code hebben: C1ew lq8P q5VR 1Ocf M6XE 0BX. Wees er snel bij en invullen in het Couponcode-veld. Da’s toch weer 40 euro bespaard.
Chris Stapper
says:Deze actie viel mij ook al op. Ik heb al eens eerder zo’n soort aanbod van ze gehad, maar toen ik de campagne netjes had ingevuld, moest ik vervolgens niet alleen mijn betaalgegevens doorgeven (terwijl ik dacht dat ik toen voor 50€ gratis LI ads kon proberen), maar ook 5€ betalen, geen idee meer waarom; omdat ze alleen serieuze mensen wilden hebben of zo. Dat ging dus niet door, want je moest per se met een creditcard betalen en die heb ik niet.
En ook deze keer: je krijgt inderdaad 40€, maar je moet wel zelf ook 5€ investeren. En dat krijg je pas te zien als je de hele campagne al gemaakt hebt. Weinig oog voor klantvriendelijkheid en in mijn ogen ook matige communicatie vooraf.
Verder wel leuk natuurlijk, dat 45€ aan ads je maar 5€ kost.
Annemarie Stel
says:Sigaar uit eigen doos dus ook nog.
Chris Stapper
says:Ja precies. Het is voor LI heel handig natuurlijk, want extra ads kost ze in principe niets.
Er is ook een optie dat je pe 1000 impressions kunt betalen, maar ik betaal liever voor 1 klik (overigens nog 0 kliks op 400 impressions) dan voor 1000 impressions. Overigens vraag ik me af hoe sterk de bereidwilligheid om te klikken op ads is; in google kun je een redelijke garantie maken dat je pagina relevant is. Maar op LinkedIn is men niet per definitie actief op zoek naar wat je te bieden hebt.
Maar goed, we blijven meten, wie weet komt er iets moois uit.
bedankt voor dit artikel trouenws!
Martijn Otker
says:Net zo’n leuke campagne bedacht, zegt LinkedIn… “U bent al een adverteerder. U kunt dus geen gebruik maken van deze coupon”
Annemarie Stel
says:Ach… Dat is flauw!