Monsterboard heeft weer een baas

Gianvittorio ZandonàNa het vertrek van Warren Hammond eind 2012 is er eindelijk weer weer een nieuwe managing director bij Monsterboard (per 1 juni). Het is een Italiaan (Gianvittorio Zandonà) geworden die gaat rapporteren aan een Italiaan (Marco Bertoli, Regional SVP Central Europe) die rapporteert aan een Italiaan (Andrea Bertone (EVP Europe & North America Sales) die rapporteert aan een Italiaan (Salvatore Iannuzzi, CEO). Van communicatieproblemen zal dus geen sprake zijn…

Een interessante keuze, want Zandonà komt niet uit de online recruitment wereld. Hij is afkomstig van Transoft Solutions, een bouwer van technische software toepassingen. En dit is wat Zandonà over zijn nieuwe baan zegt:

Ik ben vereerd om als Managing Director van Monsterboard onderdeel te worden van Monster Worldwide en betrokken te zijn bij het volgende hoofdstuk over het innovatief matchen van mensen met banen.

En daarmee hebben we er dus een 6Sense adept bij.

Ik wens Zandonà alle succes met deze nieuwe uitdaging. Hij zal het ongetwijfeld goed kunnen gebruiken.

Geef een antwoord

3 Comments
    • Marc Drees
      says:

      Het is juist een zeer belangrijke indicatie van de richting die Monster op wenst te gaan. In het persbericht wordt dit als volgt door Marco Bertoli geformuleerd:
       
      De ruime ervaring van Zandonà in het leiden van klantgerichte en technologie gedreven organisaties zorgde voor de perfecte match.  Hij zal onze Nederlandse business verder ontwikkelen en daarbij voortbouwen op de recente lancering van 6Sense, onze semantische zoektechnologie. Gianvittorio Zandonà is een innovatieve denker die onze digitale, sociale en mobiele oplossingen verder zal doorontwikkelen
       
      Monster wilde blijkbaar iemand met een technologische affiniteit. Bijzonder, omdat de uitgeklede managing director functie niets meer dan een veredelde salesfunctie is geworden. Dus het doorontwikkelen van digitale, sociale en mobiele oplossingen moet uitsluitend in termen van de doorontwikkeling van omzetresultaten worden gezien. Enige inbreng in de technologische ontwikkeling is namelijk niet aan de orde; Monster is een typisch Amerikaans bedrijf en neemt dus geen adviezen aan van de satellieten.
       
      Het kan overigens ook zijn dat eenieder met affiniteit in de online recruitmentwereld hartelijk bedankt heeft voor deze functie bij een bedrijf dat de laatste jaren alleen maar is gekrompen.