Qandidate groeit als kool

Logotype QandidateMedio februari van dit jaar ging Qandidate live als freemium ATS. En vandaag meldt VONQ dat:

Qandidate.com […] has welcomed its 1000th unique customer sign-up in little more than 3 months since the introduction of the public beta version.

Een indrukwekkend aantal natuurlijk, hoewel hierbij moet worden aangetekend dat Qandidate in de basis gratis is, dat er heel wat publiciteit rondom de lancering is geweest en dat de recessie zich nog altijd een weg vreet door de burelen van menig bedrijf. Desondanks is 1.000 inschrijvingen in zo’n korte tijd een ferm aantal.

Het is ondertussen zaak voor Qandidate om omzet te gaan draaien, en daarvoor is begin mei het ATS uitgebreid met een ‘webshop’. Die zich op dit moment beperkt tot het geven van een korting op het plaatsen van vacatures op vacaturesites maar in de komende tijd ongetwijfeld zal worden uitgebreid met extra betaaldiensten.

Qandidate heeft in haar persbericht Bill “voor een paar pond slinger ik wat promotie in het rond” Boorman bereid gevonden wat over Qandidate te zeggen:

This is a great accomplishment and a well-deserved result by the team at Qandidate.com. Qandidate.com makes recruitment technology feasible for a market which always have been neglected. Qandidate.com offers a brilliant concept by merging free applicant tracking software and an intelligent recruitment campaign web shop for small and midsize companies.

Ik vraag me af of Boorman daadwerkelijk met Qandidate heeft gewerkt; verder is het bijzonder dat hij spreekt over een market which always have been neglected. Dat is ronkende onzin, tenzij je plotseling uiterst selectief  en kortdurend geheugenverlies hebt geleden. Of zou Boorman nog nooit van SmartRecruiters hebben gehoord?

Ik vraag me oprecht af waarom Qandidate denkt dit soort onzin nodig te hebben om een zonder meer fatsoenlijk product te moeten promoten. Dat kan beter!

Geef een antwoord