Adecco zegt niets en doet niets

Adecco heeft de voor gisteren aangekondige bekendmaking van de winnaars van haar gestolen Around the world in 80 jobs campagne blijkbaar uitgesteld. Want op de actiesite is Round 3 nog altijd inactief, ondanks het feit dat 25 juni ondertussen een gepasseerd station is:

Adecco Around the world in 80 jobs

Verder heeft Adecco op haar corporate homepage de prominent figurerende gestolen campagne verwijderd en is het doodstil geworden op Adecco’s Way to Work Facebook pagina. Doodstil van de kant van Adecco dan wel te verstaan; niet van de kant van reaguurders. Want die gaan onverminderd door.

Ondertussen heeft Turner Barr wel weer van zich laten horen. In een op 24 juni geplaatste blog posting gaat hij nader in op (het gebrek aan) communicatie tussen hem en Adecco.

You mentioned in your press release that you were looking for “common ground,” even though you haven’t contacted me once since I posted to my blog on Thursday. But if it’s true, I suggest the following:

  1. Apologize for your mistake, and take responsibility
  2. Compensate me the same amount that you paid your advertising firm for the Around the World in 80 Jobs marketing initiative that was built off of the back of my work. From my understanding, this was about $50,000.
  3. Cease and desist using my brand name Around the World in 80 Jobs and drop the trademarks that you are pursuing.
  4. Donate $50,000 to Save Elephant Foundation (a nonprofit dedicated to providing care and assistance to captive elephants) to prove your commitment to bringing awareness to social responsibility. This organization and its founder, Lek Chailert, are true examples of social responsibility and an inspiration to us all. I had the opportunity to work with the elephants and Lek and she really inspires me as she fights a lot of big vested interests in Thailand and Southeast Asia and pursues what she believes is right despite fierce opposition.  A $50,000 donation would along way in showing you are committed to being socially responsible, more than merely throwing a contest with prizes.

 

De vraag is vooral hoelang Adecco het zich nog kan permitteren doofstommetje te spelen. Want de schade aan haar merk gaat onverminderd door. En dat gaat om grotere bedragen dan waar Barr hierboven over spreekt.

Geef een reactie

2 Comments