Hopelijk kan ABN AMRO veel beter bankieren

Logo en logotype ABN AMROIk had deze ‘prognose’ van ABN AMRO gemist, maar op 8 mei had ABN AMRO weer eens een gokje afgegeven, waarbij ze onder meer de groeiverwachting van de Nederlandse uitzendsector heeft bijgesteld. Naar beneden natuurlijk, want de onverbetelijke leugenaarsoptimisten die de prognoses voor de bank maken zijn niet in staat om datgene te doen wat ieder weldenkend mens wel kan. En dat is voorafgaand aan een kalenderjaar voorzien dat er krimp in dat kalenderjaar voor de uitzendsector op het menu staat.

In september 2012 ‘zag’ ABN AMRO voor 2013 een omzetgroei van de Nederlandse uitzendsector van maar liefst 3,5% ten opzichte van 2012. Slechts 3 maanden later ‘zag’ ABN AMRO een omzetgroei van slechts 1,5%. En in mei van dit jaar was alle omzetgroei op magische wijze verdampt en ‘zag’ ABN AMRO een krimp van 0,5%. In slechts 8 maanden tijd van een vette plus naar een kleine min. ABN AMRO lijkt het CPB wel. En dat geeft natuurlijk bijzonder veel vertrouwen in deze binnenkort weer te privatiseren systeembank…

Ik ben benieuwd wat de uiteindelijke score voor 2013 zal zijn. Iets zegt me dat het weleens slechter kan uitpakken dan die –0,5%…

Geef een reactie

2 Comments