Er zijn tenminste twee robottweeps in recruitmentland bezig met wat een ‘onderzoek’ lijkt te zijn naar de kwaliteit en snelheid van webcare bij recruitmentafdelingen van bedrijven:
Deze twee spammy twitterstreams laten weinig aan de verbeelding over.
Loes de Bilt gooit er in het begin nog vier quasi-persoonlijke tweets doorheen over pannenkoeken en het weer maar laat die schijn als snel vallen. En Sanne de Vries liegt er vrolijk op los als een niet geheel achterlijke tweep vraagt of ‘zij’ bezig is met een onderzoek:
Met andere woorden, everybody on the Internet is a dog.
Is Intelligence Group weer met een kwaliteitsonderzoek bezig? Of is het Digitaal-Werven? Of een ander vaag initiatief? Wie het weet mag het zeggen.
Martijn Otker
says:En even later krijg je dit mailtje, schaamteloze promotie voor het ‘digitaal werven’ event
Geachte heer Otker,
Dank u voor uw reactie. U mag deze sollicitatie uit uw systeem halen, dit was namelijk een mystery sollicitatie in het kader van het onderzoek Digitaal-Werven.
Digitaal-Werven onderzoekt al 7 jaar de digitale sollicitatie-ervaring van bedrijven en in dit kader kijken wij ook naar zaken als:
– of een bedrijf reageert
– hoe snel een bedrijf reageert
– hoe de afwijzing er inhoudelijk uit ziet.
Elk jaar reageert ongeveer 25% van de organisaties niet op een sollicitatie, u gelukkig wel. Helaas is deze manier de enige onderzoekstechnisch verantwoorde manier om dit te testen.
De resultaten van het onderzoek zullen op 9 oktober op het Digitaal-Werven Event (https://www.digitaal-werven.nl/event/) gepresenteerd worden en later op digitaal-werven.nl in de vorm van een rapport beschikbaar komen.
Mocht u nog vragen hebben kunt u contact opnemen met Bas van de Haterd, initiatiefnemer van Digitaal-Werven op bas@vandehaterd.nl.
Met vriendelijke groet,
Sanne de Vries
Martijn Otker
says:Bij ons is “sanne de vries” op Facebook langs geweest, ik hoop dat ze iets aan mijn antwoord heeft gehad…
Martijn Otker
says:En zonet heeft Sanne de Vries haar Facebook identiteit omgezet naar Debby Klasen.
Michel Rijnders
says:Ik zet mijn geld op Digitaal Werven. Zelfde soort namen en vragen die elk jaar in de zomer voorbij komen.
Jeroen
says:@marc ik zit eerder aan digitaal werven te denken…