Jawel! De voormalig managing director van Monsterboard is geland bij Adver-Online om het freemium ATS HROffice (dat zich recent in een nieuwe jas heeft gestoken) tot een wereldwijd succesvol merk uit te bouwen. Oftewel, de ambities van Adver-Online zijn torenhoog. Evenals de verwachting dat Hammond deze klus zal weten te klaren. En dat zal bepaald geen slam dunk zijn, al was het alleen maar omdat Hammond niet één van de langste mensen op deze aardkloot is.
Maar zeker ook omdat er natuurlijk meerdere freemium ATS’en in de markt aanwezig zijn, waaronder Qandidate van VONQ. En het kan bijna geen toeval zijn dat bij datzelfde Qandidate voormalig VNU Media bobo Quintin Schevernels onlangs toetrad tot de Raad van Advies. In zekere zin kruisen Hammond en Schevernels dus wederom de degens. En dat kan dus nog interessant worden.
Maar ook buiten Nederland zijn de nodige freemium ATS’en aanwezig, waarbij de meest opvallende SmartRecruiters (van voormalig MrTed oprichter Jerome Ternynck) is. En dat is bepaald een formidabele opponent.
Het persbericht legt uit waarom Hammond voor HROffice heeft gekozen:
HROffice is een HR-recruitment platform, ontwikkeld door een jonge organisatie met een enorme toekomst, die in een zeer korte tijd al een enorme vooruitgang geboekt heeft. HROffice is een uniek ATS, een webbased recruitmentsysteem met de mogelijkheid om te integreren met toonaangevende HR-partners over de hele wereld. Het systeem wordt nu al gebruikt door meer dan 4000 klanten/ organisaties over heel Europa.
Hoewel Hammond tijdens zijn garden leave manmoedige pogingen heeft ondernomen om Nederlands te leren, weet ik uit betrouwbare bron dat hij bovenstaande zinnen nooit in vlekkeloos Nederlands kan hebben uitgesproken. Er zal dus wel een vertaler aan te pas zijn gekomen. Maar wat mij in deze alinea triggerde is het aantal klanten dat HROffice ondertussen claimt te hebben: 4.000. Dat is aanzienlijk meer dan de ruim 1.000 klanten waar Qandidate op kan bogen. Tegelijkertijd claimt SmartRecruiters bijna 47.000 klanten, dus dat is bepaald andere koek…
Hammond is ook zeer positief over de betrokkenheid van USG, die recent Adver-Online overnam:
Ik geloof er heilig in dat de grote betrokkenheid van USG People een extra boost zal gaan geven aan deze ontwikkelingen. Het management heeft een duidelijke visie waarin iedereen gelooft en men is bereid hier heel hard voor te werken.
Dat heilige geloof is natuurlijk goed, maar ik moet het nog zien dat USG als een accelerator voor HROffice gaat werken. De toekomst zal het leren.
Hoe dan ook, de wereld voor freemium ATS’en is weer een stukje interessanter geworden. Vanaf deze plaats wens ik Hammond alle succes met deze nieuwe uitdaging.
1 Comment