Wat kunnen zes maanden een verschil maken. Was in maart van dit jaar toenmalig TMG CEO Herman van Campenhout nog altijd positief over de toekomst van Hyves, bij de presentatie van de halfjaarcijfers was de huidig CEO ad-intermin Cees van Steijn een stuk realistischer. Het sociale netwerk(je) heeft van Van Steijn tot het eind van 2013 gekregen om zichzelf te bewijzen. En daarmee lijkt de dood van Hyves tye zijn aangekondigd.
Want het sociale netwerk is in de bijna 3 jaar na de aankoop door TMG uitsluitend gekrompen, daar waar concurrent Facebook in diezelfde periode gigantisch is gegroeid. Gelukkig is er al EUR 36,5 miljoen op Hyves afgeboekt waardoor er nog ‘slechts’ een slordige EUR 7 miljoen overblijft om Hyves tot nul af te waarderen. Dat wordt naar alle waarschijnlijkheid de kerstboodschap van TMG.
Overigens meldde Van Steijn niets over de vegeterende sites Vacaturekrant en 360inc. Maar als TMG daadwerkelijk inzet op sterke merken dan zal er bij de uitgever ook geen toekomst voor deze twee recruitment lemons meer zijn. Zijn er nog gegadigden? De boedel is ongetwijfeld gratis af te halen in Amsterdam…
1 Comment