Kijk onze minister eens vrolijk lachen en zwaaien voor de bus van Randstad’s marketingcampagne #jeugdopzoek. Randstad kan zeker rekenen op een aantrekkelijk deel van de EUR 600 miljoen die Asscher te vergeven heeft in het ‘bestrijden’ van de werkloosheid. En wat een fijne, en natuurlijk volstrekt toevallige, mix aan etniciteiten. Hoewel ik in dit gezellige plaatje wel wat jonge Roemenen en Bulgaren mis:
Subjectieve Klaas Objectief
says:Heb het idee dat ze veel overheidsinstellingen…..en gerelateerde bedrijven bezoeken. Ik vind het onomwonden triest en wanstaltig vertoon. Min of meer concurrentie vervalsing ook. Nog niet te spreken van de belachelijke uitkomsten die straks gepresenteerd gaan worden. Marketing strategie over het randje! De 0 uren contracten vliegen de deur uit. We gaan dat zo natuurlijk straks niet noemen. Marketingtechnisch zijn dat nieuw vervulde banen. (lees minder werkelozen) Zo voorspelbaar dit verhaal. Hoop niet dat er een subsidie verhaal achter zit. . Herinner me trouwens nog een uitspraak van Randstad voorman enige maanden geleden….de economie is zich aan het herstellen. Inderdaad dat zal voor Randstad spoedig gebeuren….als de vervanging van vaste contracten naar 0 uren contracten doorzet. Laten we zeggen voor één vast contract (noppes voor Randstad) 2 á 3 nieuwe contracten (alles voor Randstad). De werkeloosheid duikt omlaag. Inderdaad een “spontane” mix van etniciteit.