De stupiditeit van marketeers blijft altijd weer verbazen. Dit keer is het KPN Zakelijk die mij via een email probeert te verleiden tot het aanvullen van bedrijfsgegevens. Met als reden: om u beter van dienst te zijn… Helaas vergeet KPN te vermelden waar die betere dienstverlening dan uit zal gaan bestaan. Marketeers…
Maar veel erger is het verschil tussen de titel van de e-mail en de werkelijkheid:
Een ruil is een uitwisseling. Ik geef iets aan jou en jij geeft daar iets voor terug. KPN stelt voor met mij te ruilen waarbij zij een tablet aan mij geven. En daarvoor moet ik een zakelijk profiel aanvullen. Maar het is helemaal geen ruil! Hooguit een niet in te schatten kans op een ruil. Die ongetwijfeld verwaarloosbaar klein is. Marketeers…
Annemarie Stel
says:Persoonlijke gegevens afstaan in ruil voor de kans op een tablet… Persoonlijke gegevens afstaan in ruil voor de kans op een baan…
Marketing is recruitment.