Nog geen mobile-enabled site? Geen paniek!

We weten allemaal dat responsive design verdomde handig is voor mobiele bezoekers van een website, en dus ook een vacature- of wervingssite. Maar wat is de negatieve impact bij werkzoekers als jouw website nog niet mobile-enabled is? Volgens een onderzoek van CareerBuilder onder 5.518 werkzoekenden blijkt dat enorm mee te vallen:

CareerBuilder onderzoek

Is dit verrassend? Natuurlijk niet! Een baan is tenslotte geen broodje kroket. Het betekent overigens niet dat je die vacature- of wervingssite kan laten voor wat het is, want op enig moment in de nabije toekomst is het hebben van een responsive website niets meer dan een hygiene factor. Maar het is goed om enige balans te brengen ten opzichte van de mobiele hype toeteraars die hel en verdoemenis preken als je jouw site niet per direct aanpast.

Volgens CareerBuilder valt het op dit moment ook nog wel mee met de impact van de negatieve ervaring als de vacature- of wervingssite nog niet mobile-enabled is:

CareerBuilder onderzoek, 2

Maar die 40% negativiteit is natuurlijk niet waar je als werkgever naar op zoekt bent. En bedenk dat het percentage negatieve response in de komende jaren verder zal groeien.

Is jouw vacature- of wervingssite nog niet mobile-enabled? Dan is er geen man overboord als we de cijfers van CareerBuilder mogen geloven. Maar het betekent niet dat je achterover kan leunen en die hele mobiele hype aan je voorbij laat gaan. Want op enig moment gaat het ontbreken van een responsive site je wel opbreken. En misschien is het wel zo slim om dat moment voor te zijn.

Geef een reactie

2 Comments