Een advertentie voor retargeting binnen het recruitment domein op een volstrekt bizarre plaats:
Waarom Nu.nl gekozen voor een retargeting service die zich (naar later zal blijken) uitsltuitend richt op een Amerikaans publiek? Sanoma neemt ongetwijfeld met plezier de inkomsten aan gezien de financiele problemen van het bedrijf, maar wat zal het rendement van deze campagne voor de adverteerder zijn? Dit moet wel in de categorie 50% verspilde reclamekosten vallen.
Want waar ga je naar toe als je de knop Learn more aanklikt? Naar deze website:
Fijn om te weten, maar wat moet ik hier als Hollandse recruiter mee die zijn/haar bezoekers nog een keer wil lastig vallen nadat zij mijn site hebben verlaten? Wie weet kent anderhalve paardekop meer dan 1 van bovengenoemde namen maar dit zal in het Nederlandse domein geen groot enthousiasme opleveren.
En het duurt tot na het mozaik van namen voor er enige duidelijkheid komt in wat ik als recruiter in hemelsnaam op dat HR Blogger Network moet doen:
Met andere woorden, ik kan als Hollandse recruiter Amerikaanse HR professionals ‘retargeten’. En dat terwijl je de Maas kan dempen met werkzoekende Nederlandse HR professionals… Of is hier ook al een War for Talent aan de gang?
Michel Rijnders
says:Je krijgt de reclame zelf waarschijnlijk ook door retargetting aangeboden, omdat je een in hun ogen relevante website hebt bezocht (waarschijnlijk Amerikaans). Niet iedereen zal deze dan te zien krijgen, maar alleen mensen die aan het profiel voldoen. De verspilling aan reclame lijkt daarmee waarschijnlijk groter dan deze daadwerkelijk is.