Brekend: VONQ krijgt kapitaalinjectie

Logotype VONQHet lijkt wel of er een overname & deelname epidemie door online recruitmentland waart, zowel nationaal als internationaal. Links en rechts worden partijen overgenomen, en het is slechts een paar dagen geleden dat USG People een deelname in Blue Carpet bekend maakte. Maar de deelnamekoorts heeft met VONQ een nieuwe qandidate (inderdaad, een flauwe woordgrap), want @@@ heeft een minderheidsbelang in het Rotterdamse bedrijf genomen.

VONQ, van oorsprong bekend als vacaturereseller, heeft sinds de lancering van Qandidate ook een freemium ATS in huis (denk Smart Recruiters of HROffice). En die combinatie heeft vandaag bekend gemaakt dat zij een Series A (?) investering heeft ontvangen van Randstad Innovation Fund en Qmulus. In het persbericht omschrijft VONQ zich overigens als Europe’s largest Recruitment Marketing firm. Geen idee of dat waar is, maar het bekt natuurlijk  wel lekker

Wouter Goedhart (co-founder and CEO VONQ) zegt hierover het volgende:

This minority investment will help us scale faster on a global level and expand our recruitment marketing services. With thousands of media channels in our portfolio we are able to bring any vacancy in front of the right target audience. This investment will help us to scale our business online and to open offices outside of our home territory.

En daarmee lijkt VONQ/Qandidate een vergelijkbaar pad te bewandelen als Adver-online/HROffice en heeft Randstad een vergelijkbare actie genomen als USG People. Hoewel USG People Adver-Online totaal heeft overgenomen, terwijl Randstad een minderheidsaandeel  neemt.

Linda Galipeau (Executive Board member Randstad( zegt over de investering het volgende:

With this investment we are able to anticipate on two emerging trends in the recruitment marketing space. On the one hand we see that large companies show a stronger demand for more sophisticated recruitment marketing campaigns and techniques to find and attract the best talent, while on the other hand we see the demand from SMEs for a free recruitment functionality with an intelligent in-system media webshop to create and activate their online recruitment campaigns.

En daarmee krijgt Randstad misschien meer grip op het MKB segment, een segment waar USG People traditioneel zeer sterk is. Moet USG nu vrezen voor nog meer afkalving van marktaandeel ten gunste van Ranstad? De toekomst zal het uitwijzen.

Geef een reactie

2 Comments
  • Marc Drees
    says:

    De kapitaalinjectie gaat volgens Wouter Goedhart het volgende gebeuren:
     

    Met de investering van Randstad Innovation Fund en Qmulus kunnen we versneld onze groeiplannen uitrollen, ons consultancy team uitbreiden om ons groeiende internationale klantenbasis te blijven bedienen (op dit moment mogen we al meer dan tweederde van de AEX bedrijven tot onze klanten rekenen) en kunnen we onze software development unit vergroten voor het doorontwikkelen van onze bestaande tools, maar ook om nieuwe initiatieven te lanceren. Het openen van een vierde kantoor in Duitsland is een logische stap in onze groeistrategie.

    Meer mensen, meer landen en meer initiatieven dus. Het wordt weer wat drukker op de markt.