Samenwerking Monsterboard – Sanoma geeft NUwerk spierballen

Logo Nuwerk.nlEnkele dagen geleden maakten Monsterboard en Sanoma bekend dat zij gaan samenwerken. En die samenwerking betekent dat Monsterboard per 1 februari al haar vacatures ook op NUwerk gaat publiceren. Volgens het persbericht heeft dat voor iedereen voordelen:

Hiermee vergroot Monsterboard in één klap haar bereik en NU.nl biedt bezoekers op haar plaats meer vacatures op NUwerk. De twee sterke online merken bieden hiermee zowel werkzoekenden als werkgevers extra toegevoegde waarde

Opvallend is dat Monsterboard de site van NUwerk gaat hosten en tevens de advertentieverkoop zal gaan doen. Want daardoor komt er een einde aan de samenwerking tussen Connexys en Sanoma. Ruim  6 jaar geleden gingen ATS leverancier Connexys en uitgever Sanoma het avontuur aan dat NUwerk heet. Maar ondanks de hooggespannen verwachtingen is NUwerk nooit een factor van betekenis geworden in online recruitmentland. Was het te lage aantal vacatures hieraan debet? Misschien, maar dat gaan we vanzelf zien als Monsterboard voor een aanzienlijk groter aantal volume aan vacatures op NUwerk gaat zorgen.

Met het plaatsen van alle Monsterboard vacatures op NUwerk komt er ook een einde aan het principe dat alleen vacatures van echte werkgevers op de site zouden worden geplaatst. Voor werkzoekers die niet lastig gevallen willen worden door opdringerige intermediairs is dat wel een minder prettige consequentie, maar daar zullen Sanoma of Monsterboard vast niet wakker van liggen. Meer vacatures betekent meer eyeballs en dat is positief voor Monsterboard. En Sanoma kan hier vast ook wel een bijdrage aan leveren, tenslotte heeft de uitgever met NU.nl een vrijwel onuitputtelijke bron aan potentiële bezoekers beschikbaar waarbij er vast wel een paar getriggerd kunnen worden door wat NUwerk reclame.

Met deze samenwerking wordt NUwerk een aanzienlijk krachtiger vacaturesite, hoewel het natuurlijk eigenlijk meer een front voor Monsterboard wordt. Maar de gevel van NUwerk blijft hetzelfde, dus de gemiddelde werkzoeker zal er waarschijnlijk niets van merken.

Geef een antwoord

2 Comments
  • Eric Moningka
    says:

    Het zou pas een goede ontwikkeling zijn als er vacatures getoond worden in de NU-app met een slimme zoekfunctie. Zeker gezien het feit dat het mobiel orienteren van kandidaten naar een baan enorm toeneemt. De kracht van alleen directe-werkgever-vacatures verdwijnt nu en NUwerk zal puur fungeren als extra online uithangbord met weinig toegvoegde waarde voor kandidaten en uiteindelijk werkgevers. Ik verwacht een daling in kwalitatief verkeer/respons van NUwerk, voor zover dit al het geval was. Monster moet nadenken over hun kwalitatief toegevoegde waarde zowel voor kandidaten als werkgevers. Dit soort samenwerkingen kun je scharen onder het oude denken.
    Gelukkig zijn er partijen die nieuwe verdienmodellen ontwikkelen passend bij een veranderende (online) arbeidsmarkt.