STIJF (senior talent in je funnel)

Carriere raketOudere werknemers zijn productiever dan jongeren, maar minder gewild. Dit is deels te verklaren door angst voor ouderdomsgebreksgerelateerde langdurige uitval. Deels is het te verklaren door discriminatoire predeselectie. En voor dit laatste vraagt MKB Nederland in partnerschap met ABU, NBBU en UWV aandacht met de campagne STIJF (senior talent in je funnel).

Het is goed dat inzet van ouderen aandacht krijgt, want er is veel economische groei te behalen door ouderen hun steentje bij te laten blijven dragen en nog méér maatschappelijk geluk.

 

 

Aandacht alléén gaat de inzet van ouderen natuurlijk niet duurzaam op peil brengen. Een veelbelovende oudere in je funnel verplicht je nog niet tot aanname. Wel tot onderbouwing van de afwijzing. En dat is winst. Mits het niet ten koste gaat van inspanningen om je senior talents in dienst te houden. In dat geval is STIJF niets meer dan gratuite funnel greenwashing.

Geef een reactie