Entelo meldde gisteren in een blog posting van CEO Jon Bischke dat de people aggregator in een tweede fundingsronde $12 miljoen heeft opgehaald. Dat is overigens al eind 2015 gebeurt, maar Entelo meldt het nu pas. Daarmee is het totaal geïnvesteerde bedrag in Entelo op een kleine $21 mijloen gekomen.
Ondanks het forse geïnvesteerde vermogen is de ontwikkeling van Entelo niet echt van een leien dakje gegaan. Bischke zegt hierover het volgende:
Early on, we faced all sorts of challenges – first it was getting to product-market fit (“the only thing that matters”), then understanding how to continually optimize our business once we arrived there. […] Simply coming to terms with the fact that you’ll face the unknown, often repeatedly and sometimes continually for months on end, helps make what might seem like an unusual or even intolerable experience a little bit easier.
Waar ondertussen meerdere collega people aggregators zijn overgenomen door grote partijen als Dice, Monster en LinkedIn is Entelo nog altijd ‘alleen’.
En het lijkt er op dat Entelo nog een lange weg te gaan heeft. Bischke hierover:
When we closed our funding round, the team gathered together and we ultimately decided the theme of the next stage of our company journey was “Base Camp.” To Entelo, Base Camp is a starting point four years in the making, and the beginning of our expedition to come. While we are proud of what we’ve accomplished so far, we recognize that there’s still a long way to go.
Poeh, dat klinkt allemaal wel heel vermoeiend.
Ik heb me ondertussen aangemeld voor een nieuwe product demo van Entelo, want het is alweer een lange tijd geleden dat ik voor het laatst naar deze people aggregator heb gekeken. En hoewel het bij Entelo gezien bovenstaande quotes niet van een leien dakje is gegaan zullen er vast de nodige verbeteringen en veranderingen aan de toepassing zijn gemaakt.
Hopelijk binnenkort meer.