Binnen online recruitment is er nog nooit zo’n grote overname geweest, en het is zeer onwaarschijnlijk dat er binnen afzienbare tijd nog een keer zo’n monsterovername gaat plaatsvinden. Met de overname van het grootste social professional network ter wereld schuift Microsoft plotseling aan bij de groten in social media land.
Dit is wat Jeff Weiner (CEO LinkedIn) aan mogelijkheden ziet binnen de nieuwe combinatie:
Massively scaling the reach and engagement of LinkedIn by using the network to power the social and identity layers of Microsoft’s ecosystem of over one billion customers. Think about things like LinkedIn’s graph interwoven throughout Outlook, Calendar, Active Directory, Office, Windows, Skype, Dynamics, Cortana, Bing and more.
Accelerating our objective to transform learning and development by deeply integrating the Lynda.com/LinkedIn Learning solution in Office alongside some of the most popular productivity apps on the planet (note: 6 of the top 25 most popular Lynda.com courses are related to Microsoft products).
Realizing LinkedIn’s full potential to truly change the way the world works by partnering with Microsoft to innovate on solutions within the enterprise that are ripest for disruption, e.g., the corporate directory, company news dissemination, collaboration, productivity tools, distribution of business intelligence and employee voice, etc.
Expanding beyond recruiting and learning & development to create value for any part of an organization involved with hiring, managing, motivating or leading employees. This human capital area is a massive business opportunity and an entirely new one for Microsoft.
Giving Sponsored Content customers the ability to reach Microsoft users anywhere across the Microsoft ecosystem, unlocking significant untapped inventory.
Redefining social selling through the combination of Sales Navigator and Dynamics.
Leveraging our subscription capabilities to provide opportunities to the massive number of freelancers and independent service providers that use Microsoft’s apps to run their business on a daily basis.
Dit gaat even tijd kosten om te verwerken…
Dirk Goossens
says:Linkedin had niet echt een doel, alleen een methode, truly changing the way the world works. Microsoft had alleen een doel, geen methode. De samenwerking geeft Microsoft ratio en Linkedin een ziel, wat blijkt uit het gecombineerde mission statement: Truly changing the way the world works by enabling people and businesses throughout the world to realize their full potential.
Herbert Prins
says:Shocking. Wat ik aardig vind is dat de lijst van de meest waarde volle merken op de wereld voor 2016 ook net is gepubliceerd “2016 BrandZ Top 100 Global Brands” Microsoft heeft met een merkwaarde van $121,842M op de derde plaats (gelijk als in 2015) Linkedin overgenomen met een merkwaarde van $12,314 M op de 85 plaats (gelijk als in 2015).
Volgens het nieuws betaalt Microsoft 26 miljard dollar voor Linkedin voor een bedrijf met 3 miljard omzet ( een verlies van ong. 140 miljoen dollar in 2015) en ongeveer 433 miljoen actieve gebruikers. Volgens mij betekent dat, dat er een behoorlijk bedrag voor de actieve gebruikers wordt betaald.
Nu maar hopen voor Microsoft dat die gebruikers actief blijven.