Google Job Search Experience nu ook in Zwitserland

The Walking DeadGisteren is Google for Jobs live gegaan in Zwitserland.En daarmee is het tweede land in het (onder meer) Duitse taaalgebied (DACH) aangesloten en is het wachten alleen nog op de lancering in Oostenrijk. Nederland staat ondertussen te trappelen van ongeduld, maar we zitten nou eenmaal met een wat exclusieve taal wat ons wat lager op de prioriteitenladder laat staan.

Ik moet overigens even deze informatie met je delen: The service formerly known as Google for Jobs wordt nu door Google als Job Search Experience aangeduid. Altijd onhandig om de naam van een product of dienst tijdens de levenscyclus te veranderen, maar ik ga er vanuit dat Google ermee weg komt. Overigens is de nieuwe naam een stuk pompeuzer dan de oorspronkelijke; in mijn hoofd zal Google for Jobs daarom nog wel een tijdje blijven hangen.

En nu maar weer verder met Zwitserland; waar de pers onder meer deze informatie deeld:

The launch of the latest feature – the Google Search job feature – was officially announced today (September 10, 2019). To start the new function in Switzerland Google cooperates according to own data with numerous local partners, among them JobCloud AG, Jobchannel AG, Ostjob.ch, Prospective Media Services PMS AG and Yousty AG, the largest apprenticeship platform of Switzerland.

En zoals overal zijn er een aantal marktpartijen die de medewerking met Google’s Job Search Experience wel zien zitten: 

Davide Villa, CEO of JobCloud, comments on the new job role: “With over 3.5 million visitors per month, JobCloud is the leading company in the Swiss job market, specializing in addressing, engaging and engaging with top recruiters and recruiters . to connect employers. About portals jobs.ch , jobup.ch and jobscout24.ch we speak active job seekers to direct and accompany them in a streamlined application process continue. of the partnership with Google, we expect benefits for customers and users of all our JobCloud Portals – Together, we’ll increase the reach and visibility of our job listings, adding value to jobseekers and our 30,000 customers. “

Eens zien of er nog Zwitserse marktpartijen zijn die zich bij de actie van de 23 ‘vacaturesites’ aansluiten.

Geef een antwoord