nlgroeit: meld je aan!

Wat is er aan de hand?

Er zijn steeds meer snelgroeiende ondernemingen. Uitzenders en arbeidsbemiddelaars zijn goed vertegenwoordigd. Toch blijft de sprong van een miljoen omzet naar vijf miljoen en daarna naar vijftig miljoen voor weinig recruitment bedrijven weggelegd.

En dat is jammer. Want er is hulp. nlgroeit helpt bedrijven met groeien. Bijvoorbeeld door de tijd van Reinald Snik ter beschikking te stellen. Hij heeft laten zien hoe het moet. Hij kan je laten zien dat jouw uitdagingen niet uniek zijn. Onderzoek wijst uit dat dit helpt. En Reinald Snik is niet de enige. Er zijn 300 coaches die je verder kunnen helpen.

nlgroeit staat dus voor je klaar. Maar het aantal recruitmentbedrijven op de laatste nlgroeit dag was, hoe zeg ik het, niet overweldigend groot.

Hoe zit het precies?

Het aantal snelgroeiende bedrijven is in de afgelopen jaren verdubbeld naar 10.000. Dat lijkt heel wat.

Maar het aantal bedrijven dat blijft steken in ‘valleys of death’ is vele malen groter. Slechts 4% redt het tot een miljoen omzet. Slechts een fractie daarvan haalt 10 miljoen. De bedrijven die dit wel halen zorgen voor banen en economische voorspoed. Alle reden om dat aantal verder te laten groeien.

Er zijn dus meer snelgroeiende bedrijven dan ooit. Volgens het cbs zijn recruitment bedrijven bovendien goed vertegenwoordigd. Vrijwel al deze groeibedrijven zijn gebaat bij een mentor die de sprong naar een hoger niveau zelf heeft gemaakt. Dit blijkt uit onderzoek.

Waarom waren er dan zo weinig recruitment bedrijven op de nlgroeit dag? Zelfs hare majesteit de koningin gaf acte de presence. En de koffie was goed. Alle reden dus voor branchegenoten om hun opwachting te maken. Recruiters houden toch van koffie dringen?

Wat nemen we ervan mee?

Wat we ervan meenemen is dat de groeipotentie van recruitmentbedrijven nog niet optimaal wordt benut. Dus, recruitmentbedrijven, meld je aan!

Geef een reactie

4 Comments
  • Marc Drees
    says:

    Ik meen een gezicht in bovenstaande foto te herkennen; een groot aantal pixels links van Maxima. Was je daar aanwezig als groeibehoevende of als groeileverancier? En zo ja (voor elk van de twee opties), heeft het je gebracht wat je ervan had verwacht?

    • Dirk Goossens
      says:

      Als groeibehoevende. Dagen als deze leveren nuttige feedback op van collega-ondernemers. Maar het meest nuttig zijn natuurlijk de een-op-een gesprekken met de coaches. Zij stellen hun tijd om niet ter beschikking en delen onafhankelijk en ongefilterd hun mening.

  • HR Ondernemer
    says:

    Ik had mij aangemeld als groei ondernemer, maar de organisatie gaf aan dat recruitment bedrijven niet welkom waren. Aangezien je als ondernemer binnen een jaar moet groeien van 1 naar 10 MLN. Die groeicurve is bij recruitment dienstverleners niet te realiseren door alleen coaching van NL groeit.

    Vandaar dat je veel groeibedrijven in de handel en bouwnijverheid aanwezig waren.