Wat is er aan de hand?
Toen mijn compagnon – bekend van veel te weinig blogs op RecruitmentMatters – een update plaatste op Linkedin en ik dezelfde update plaatste, bleek dat hij meer views kreeg dan ik.
Verlangen naar views is natuurlijk niets meer dan ijdelheid. Views doen er niet toe. Ze zijn onbelangrijk. Zolang ik er maar de meeste van heb. En dat was niet het geval!
En toen gebeurde er iets vreemds. Nadat ik besloten had om werk en gezin te laten vallen en mijn capaciteit volledig te richten op het monitoren van mijn views, slonk mijn achterstand als sneeuw voor de zon, waarna ik mijn tegenstrever loste als een kilometerpaal.
Zonder dat het er werkelijk toe deed vroeg ik mij af hoe ik deze epische overwinning op mijn verslagen tegenstrever had weten te behalen.
Hoe zit het precies?
De conclusie, die jullie zelf waarschijnlijk al trokken, is dat Linkedin pageloads telt in plaats van bezoekers. Dit terwijl ze zeggen:
1.238.931.374 personen bekeken uw bijdrage
Dat klopt dus niet.
Wat nemen we ervan mee?
Linkedin telt dubbel.