Vier jaar geleden schreef RecruitmentMatters dat werk.nl vooral geschikt was voor langzame werklozen. Als je snel zocht dan kreeg je 0 resultaten.
Ik weet het nog als de dag van gisteren, het was 25 februari 2016, er waaide een zwakke wind uit het west-zuid-westen. De hardste windstoot had een snelheid van 13 m/s. Het was een koude dag met gemiddelde temperatuur van 1,8 °C en een gevoelstemperatuur van -0,7 °C. De minimum temperatuur was -1 °C en de maximum temperatuur 5,4 °C. De zon scheen 5,1 uur. Er viel 1,9 mm neerslag verspreid over 0,9 uur. Het was een half tot zwaar bewolkte dag.
Anyway… de reden dat ik het me nog precies kan herinneren was dat het die dag exact zeven jaar geleden was dat werk.nl toegezegd had te zullen reageren op een vraag over de toegankelijkheid van werk.nl. En die dag was het gevoel er: werk.nl kon elk moment gaan reageren. Ik deed de voorspelling dat ze dit binnen vier jaar zouden doen. En, jawel, ook deze voorspelling van RecruitmentMatters is uitgekomen.
Hoe dan?
werk.nl heeft gereageerd. Niet naar ons. Wel naar de werkzoekers. Niet met loze woorden, maar door het bieden van de oplossing:
Drie openstaande punten streep ik af:
- als je snel typt krijg en je drukt op enter, dan krijg je gewoon resultaten;
- als je een kennelijke tikfout maakt krijg je nuttige suggesties;
- je hoeft geestafstompende keuzes meer te maken, zoals: ben ik een commercieel administratief medewerker (binnendienst) of ben ik een commercieel medewerker binnendienst (administratief)?
Wat nemen we ervan mee?
Het is nu dus, zelfs voor mij, mogelijk om in werk.nl te zoeken op adminsitratief medewerker. Dit betekent dat ik binnenkort een stapje verder ga zetten. Ik ga proberen een relevante vacature te vinden in werk.nl.
Stay tuned.