VONQ. neemt In Goede Banen (IGB) over

Logotype VONQ.Jawel, job marketing platform VONQ. neemt multiposter IGB volledig over. Waarmee VONQ verwacht aan serieuze kruisbestuiving te kunnen doen, zowel bij bestaande klanten van IGB (vooral uitzenders) als bij bestaande klanten van VONQ. De welbekende win – win situatie. En waarmee VONQ. haar ambitie van one-stop-shop verder kan invullen, maar daarover later meer.

De timing is zonder meer gedurfd te noemen, gezien een afkoelende wereldeconomie door internationale spanningen en COVID. Maar tegelijkertijd zal de propositie voor bestaande klanten van VONQ. en IGB aan waarde toenemen en dat is zeker onder uitdagende omstandigheden een zeer aantrekkelijk aspect van deze overname.

Logo-aanpassing als indicatie van ambitie?
Met de overname van IGB laat VONQ. haar ambitie zien. In het klein door de minimale aanpassing van het logotype van IGB:

Logotype IGB

A VONQ. company. Deze tagline is toegevoegd aan het logo.. Dat klinkt voor mij als een opmaat naar meer overnames, zeker als VONQ. haar ambitie verder wil uitbouwen. Tegelijkertijd is het niet denkbeeldig dat er grotere vissen rondzwemmen die hun oog op VONQ. hebben laten vallen. Waarom zou het eat or be eaten zijn als je zowel kan eten als tegelijkertijd gegeten kan worden? De toekomst gaat het uitwijzen, maar een internationale speler als VONQ. zal ongetwijfeld al de aandacht hebben getrokken.

Wat is de ambitie van VONQ eigenlijk?

Daarvoor kan ik simpelweg verwijzen naar een zeer recente presentatie van VONQ. CEO Tycho van Paassen waarin ook in het groot de ambitie van het bedrijf werd getoond. En laten we beginnen met VONQ.’s perspectief op haar markt, de markt van recruitment marketing:

VONQ.: Market is scattered

Er zijn dus speler in vier sectoren en geen van deze spelers biedt een on-stop-shop voor haar klanten. Maar zou dat niet prettig zijn? De vraag stellen is de vraag beantwoorden: Jan, natuurlijk zou dat prettig zijn!

En wat zou zo’n one-stop shop (lees: VONQ.) dan allemaal moeten bieden? Nou dit:

VONQ.: Simplify recruitent marketing

Voilà, ik moet het natuurlijk niet een one-stop-shop noemen, maar een platform. Veel cooler. Maar dit geeft je dus een idee, waarbij VONQ. denkt hieraan te voldoen met de overname van IGB. Hoewel dat natuurlijk wat al te kort door de bocht is neemt het bedrijf hiermee zeker een stap in die richting! Een tweede reden waarom eventuele verdere overnames niet moeten worden uitgesloten.

Zo ziet VONQ met de overname van IGB haar business ‘units’:

VONQ.: Business streams & proposition

En dat was het wel zo’n beetje.

Bijna vergeten, IGB blijft gewoon vanuit Groningen acteren. Geen gekkigheid in het samensmelten van beide bedrijven, acquihire of andere complicerende actie. Mooi!

Slotopmerking
Vanaf deze plek wil ik graag de oprichters van VONQ feliciteren met deze overname. Het domein van recruitment marketing is weer wat interessanter geworden, zelfs met een speler minder.

Geef een antwoord