Dell heeft moeite met de kalender van 2022

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/...Ik heb weer eens een apparaat aangeschaft via Dell, mijn huisleverancier.Niet dat ik wekelijks inkopen bij hen doe, eerder eens in de 3 – 5 jaar,  maar als je mijn leeftijd heb bereikt dan is dat nog altijd een behoorlijk aantal apparaten.

Maar vandaag heb ik een bijzonder slechte ervaring gehaald als het gaat om het leveringsmoment:

  1. Ik was in eerste instantie aan het vergelijken tussen verschillende modellen, en bij alle modellen werd gesproken over een verzendmoment op dezelfde dag (14 januari).
  2. Toen ik mijn keuze had bepaald veranderd dit echter in een verzendmoment van 17 januari en een bezorgmoment voor 18 januari. Deze twee data stonden op hetzelfde scherm; de bezorgdienst moet dus benen maken om ook daadwerkelijk nog op 17 januari te kunnen bezorgen.
  3. Maar tijdens het betaalproces veranderde de datum nog een keer; dit keer was de verzenddatum omhooggekrikt naar 21 januari en de leverdatum was 24 januari geworden. En zo mogelijk nog onheilspellender; Dell heeft er nu Geschatte verzenddatum en Geschatte aankomstdatum van gemaakt. Dus het kan van alles worden.

Dit alles geeft een onbetrouwbaar beeld van Dell als leverancier. En dat is natuurlijk prima als dit ook de intentie van Dell is. Maar ik ga daar maar even niet van uit. En in dat geval is het een onbedoelde maar negatieve gebruikerservaring, eentje die Dell schade kan berokkenen. Misschien laat deze oproep Dell in beweging komen. In dat geval: alvast bedankt.

Geef een antwoord