Enkele goede maand geleden heb ik hier aangekondigd een serie gedetailleerde artikelen te gaan schrijven op Kiqit over de ideale recruitment site. En gisteren heb ik een nieuw artikel gepubliceerd in deze serie, dit keer over de global navigation van een recruitment site (voor zover het de journey van een werkzoeker betreft):
Hoe hoort het eigenlijk: lessen in etiquette voor recruitment sites. Aflevering 2: global navigation
Eerdere artikelen in deze serie zijn:
Maak gebruikers slimmer of interfaces gebruiksvriendelijker
Voor elke aflevering doe ik veldonderzoek naar de kwaliteit van het onderwerp (zoals deze keer: de global navigation) bij een achttal grote recruitment sites (Indeed, Monsterboard, Nationale Vacaturebank, Jobbird, Randstad, Adecco, Manpower, Timing, met af en toe gastoptredens van andere sites). Op basis van de literatuur en de bevindingen van dit veldonderzoek geef ik vervolgens een aantal praktische aanbevelingen hoe het ook zou kunnen.
Afhankelijk van mijn uithoudingsvermogen verschijnt er iedere week een nieuwe aflevering, waarbij ik het nog ga hebben over de 2nd level navigation (aflevering 3), de zoekfunctie (afl. 4), de filter- en sorteerfuncties (afl. 5), de herstelfunctie (afl. 6), de vacature alert (afl. 7), het zoekresultaat (afl. 8) en de vacaturedetails (afl. 9). In daarop volgende afleveringen ga ik het nog hebben over het solliciteerproces, in- en uitloggen, registreren en wie weet wat nog meer. Met de verwachting dat ik rustig op zomervakantie kan gaan omdat ik dan deze klus heb geklaard.