We hebben zoekmachines en we hebben match engines. Toch? Nou.., nee. We hebben ook technologie die twijfelt over haar aanleg, ik noem het voor het gemak maar niet-binaire, fluïde technologie.
Om de onderstaande alinea op waarde te schatten is het noodzakelijk om eerst even kennis te nemen van deze blog: Zoeken of matchen? Zoeken, natuurlijk! Dan volgt nu een schoonheid van een tekst, voor het gemak van de lezer heb ik de belangrijke woorden vet gemaakt. Om redenen van privacy heb ik identificerende gegevens onherkenbaar weergegeven:
<bedrijf>heeft een zoekmachine ontwikkeld waarmee talent kan worden gematcht aan een specifieke zoekvraag van een gebruiker, bijvoorbeeld een bedrijf of organisatie. De zoekmachinetoepassing van <bedrijf> maakt bij het uitvoeren van een zoekopdracht gebruik van op AI gebaseerde zeer nauwkeurige matchingtechnologie. Daarmee kunnen vanuit een gewenste set van kennis en vaardigheden openbare zakelijke profielen van bijvoorbeeld werkzoekenden, ZZP’ers en consultants worden gevonden. Zonder de toepassing van <bedrijf> kunnen deze profielen niet of minder goed worden gevonden. De matchingtechnologie is, in tegenstelling tot sommige andere zoekmodellen, in het bijzonder gericht op vaardigheden. Deze focus maakt dat de matches objectiever zijn en dat een eventuele bias in zoekresultaten wordt voorkomen.
Snappie!