Ruim een jaar geleden heb ik een drieluik geschreven over de in mijn ogen teleurstellende vernieuwing van de Stepstone site. Maar (overdreven?) geloof in eigen kunnen heeft Stepstone doen besluiten om ook de Verenigd Koninkrijk te homogeniseren met dezelfde look & feel:
Homepage Totaljobs
Overigens ziet niet alleen Totaljobs er zo uit, maar ook de sites voor Noord-Ierland en Ierland.
Voor eenieder die denkt: Goh, wat loopt je nou te zeiken, zeg ik: lees onderstaande artikelen op RecruitmentMatters eens op je gemak. En vraag je daarna nog een keer af of Stepstone haar bezoekers helpt op een manier die bij de huidige stand van techniek en usability past. Ik ben benieuwd naar je reactie.
stepstone: een nieuwe interface zonder enige vernieuwing, 1. Een deep dive van de homepage
stepstone: een nieuwe interface zonder enige vernieuwing, 2. Een deep dive van de zoekresultaatpagina, deel 1
stepstone: een nieuwe interface zonder enige vernieuwing, 3. Een deep dive van de zoekresultaatpagina, deel 2 (sollicitatieproces)
Mocht je onvoldoende detail vinden in de bovenstaande artikelen dan ben je rijp voor een reeks over de etiquette (of het gebrek daar aan) van recruitment sites. Veel (heel veel) leesplezier…
In werkelijkheid is dit natuurlijk helemaal geen verbetering, maar een kostenreductie-project. Alle site op dezelfde structuur is ongetwijfeld goedkoper in eerste instantie. De vraag is wat er dient te gebeuren wanneer er divergente eisen en wensen vanuit de verschillende landen komen. Een centrale kaasschaaf commissie? Dat gaat vast wonderen doen voor de betrokkenheid. Maar aangezien ik niet in de toekomst kan kijken, kunnen we niets anders dan rustig afwachten. En mededogen te hebben met al die werkzoekers die hiervan nu al de dupe zijn.
Maar misschien is deze homogenerisering een drempelverlager voor de al vaker uitgestelde IPO plannen?