Bill Fischer (CTO) heeft in de afgelopen maanden de ontwikkeling van AI (Agents) binnen VONQ publiekelijk gedeeld op LinkedIn onder de hastag developinginpublic, of iets dergelijks. Dat heeft tot de nodige interacties aanleiding gegeven. Een dergelijk publieke informatiedeling is ongetwijfeld mede gericht op het aanjagen van doodsangst bij minder gelukkige concurrenten, maar tegelijkertijd is het wel een slimme en goedkope manier om feedback op te halen.
Vandaag is er een, voor mij eerste, publiek interactie type bij gekomen. Marco Dalmeijer (Head of Employer Branding bij Team EIFFEL) reageert via LinkedIn op mijn review van de nieuwe werken-bij site van Eiffel op RecruitmentMatters.
En ik vind dat wel een blogje waard.
Dit is de essentie van de reactie van Dalmeijer:
Marc Drees bekeek onze net gelanceerde werkenbij-site, overigens spreken wij zelf liever over onze talent hub aangezien het in onze ogen om veel meer dan alleen het aanbieden van vacatures gaat, (gemaakt met Kaliber Interactive) en nam geen blad voor de mond. Zoals altijd scherp, soms raak, soms stevig aangezet zoals we Marc kennen. UX-details? Yes, daar gaan we naar kijken. AI in de candidate journey? Bewuste keuze. Vlinders? Jazeker – die staan voor groei, transformatie en beweging. En dus ook voor wat je bij ons mag verwachten als professional. Want uiteindelijk werken wij voor onze doelgroep. En die doelgroep is geen rationele robot, maar een mens – iemand die vooral ook moet vóelen dat Eiffel past bij zijn of haar leven. Daar proberen we elke dag aan bij te dragen, óók met dit platform.
Sinds 2006 schrijf ik blogs. Dat is bijna 20 jaar met in totaal ruim 10.000 blogs. In die tijd ben ik 40 jaar ouder geworden door de dingen die ik moest bekijken in de (ijdele) hoop dat anderen dat dan niet hoefden te doen. En die anderen zijn altijd en zonder uitzondering de werkzoekers geweest. Dit heeft mij gemaakt tot wie ik nu ben: dik, chagrijnig, kaal en dan ben ik vast nog iets onaangenaams vergeten. Maar ik vind het nog altijd even leuk om een site de bezoeken die is bedoeld voor werkzoekers (althans volgens de makers), maar waar vrijwel altijd werkzoekers wordt gevraagd door meerdere (mentale) hoepels te springen. In mijn blogs vergroot ik die mentale hoepels graag uit, in de hoop bewustwording bij de makers te doen ontwaken. Meestal (zeg maar bijna altijd) levert dat niets op. Een enkele keer is er wel (enige) ontvankelijkheid. Maar alleen als ik geld vraag voor een evaluatie van een site, wordt er echt iets mee gedaan. Gratis is blijkbaar geen gift maar een mug. Heel bijzonder…
En dat was het eigenlijk. En dat allemaal door één zinnetje, en daarbinnen één woord. Welk woord?