Toegegeven, de titel riekt naar clickbait, maar het is allemaal voor het goede doel. En dat is om iedereen er op te wijzen dat onderstaande praktijk van Hyatt een black hat recruitment praktijk betreft. Lees het gemarkeerde gedeelte maar:
![]()
Reactie op online sollicitatie – Hyatt
We may not be able to reach out to every applicant. Blijft Hyatt ook doofstom richting klanten als ze de gewenste kamer op de gewenste datum niet kunnen boeken? Ik heb het niet uitgezocht maar ik heb een donkerbruin vermoeden…
En kom niet aan met slappe excuses voor de onvermijdelijkheid van ghosting, zoals een vloedgolf aan AI-enhanced sollicitaties. De wapenwedloop tussen sollicitanten en recruiters is niet begonnen door sollicitanten; recruiters zullen hiervoor een oplossing moeten vinden als ze de juiste mensen willen aannemen. En voor alle mensen die niet (voldoende) passen zou het fatsoenlijk zijn om hen een afmelding met reden(en) te sturen. En natuurlijk geldt deze aansporing niet alleen voor Hyatt.
Overigens ook even een bonuspunt voor de hotelketen, want de boodschap your application has been received! is in elk geval een stuk beter dan de melding dat een sollicitatie is verzonden. Alleen dat uitroepteken is dan wel weer verbazingwekkend. Het suggereert dat Hyatt lang niet altijd een verzonden sollicitatie ontvangt. En dat is natuurlijk klinkklare onzin.
