Omscholing voor recruiters

ads Recruiters zijn op dit moment niet echt gewild. De recessie heeft ervoor gezorgd dat zo’n beetje alles met betrekking tot recruiment in de ijskast is gezet. Niet verstandig, maar daar gaat het in dit geval niet om.

Want wat moet je nu als recruiter? Wat zijn de mogelijkheden tijdens een recessie? Nou, er zijn er nog wel een paar!

Personal branding coach
Want wat is hot terwijl de economie is not? Precies: personal branding! Dus als recruiter kan je jezelf eenvoudig opnieuw uitviinden als personal branding coach.

Nou ja, eenvoudig… Dat betekent natuurlijk wel dat je jouw eigen online brand eens ernstig onder de loep dient te nemen. En ervoor te zorgen dat het allemaal tiptop in orde is! Maar dat zou niet teveel tijd in beslag moeten nemen.

En vervolgens ga je als personal branding coach aan de slag! De online presence van Gen Y en X verbeteren. Want daar is nog voldoende in te doen.

CV ghost writer
Recruiters weten waar ze in een CV op moeten letten; ergo, ze weten hoe een goed CV er uit zou moeten zien. Heb je als recruiter ook nog eens kwaliteiten als short copy writer dan weet je waar je toekomst ligt: CV ghost writer.

Hele volksstammen weten niet hoe ze een fatsoenlijk CV moeten schrijven. En het kan toch een aardig centje opleveren, zoals onderstaand staatje toont:

image Geinig he! En je hebt meteen een idee welke diensten je daar omheen kan bieden. Waar wacht je nog op?

Outplacement specialist
Dat is een soort omkering van het recruitment proces. Je brengt mensen niet naar binnen, je brengt ze naar buiten! Er zijn natuurlijk wat kleine verschillen, maar een kniesoor die daar op let!

Geef een reactie

4 Comments
  • Roel Kiers
    says:

    Herkenbaar verhaal Marc.  Als headhunter krijg ik tegenwoordig steeds vaker verzoeken van vooral interimmers om hun CV zwaar te optimaliseren. Doel:  een CV realiseren dat een echt visitekaartje is. Een CV dat dusdanig goed hun kwaliteiten weergeeft, dat ze overal op gesprek mogen komen voor de klussen die ze aankunnen. Een CV met resultaten welke de lezer intrigeren, zodat de kandidaat/interimmer alleen nog maar een toelichting hoeft te geven hoe hij/zij een bepaalde klus heeft gedaan. Maakt een gesprek dus ook veel plezierig voor degene die de baan/klus wil!

    Met de toestroom van CV’s wordt de eerste indruk veel belangrijker dan deze voorheen was, ook als je via via op gesprek kunt komen. Een goede recruiter/headhunter weet waarop in de tekst door wordt gelet en kan daarbij zeer waardevol zijn.
     
    Er is aan mijn CV optimalisatie wel een ander prijskaartje gekoppeld 🙂