Weet je nog die goede oude tijd? Die tijd dat internetrecruitment maar twee namen kende? Monsterboard.nl en Stepstone.nl hoefde zich toen nog geen zorgen te maken over social networking, bloggers en 10.000 vacature verticals. Op eens besloot Stepstone toen iets anders te willen zijn, een solution provider no less. Vandaag komen ze daar met de soft launch van het nieuwe stepstone op terug.
Middels een persoonlijke boodschap van directeur Gijs Bos op de ‘oude’ homepage worden we uitgenodigd een kijkje te nemen op de beta van de nieuwe site. En dat ziet er niet verkeerd uit! De site is mooier, overzichtelijker en gebruiksvriendelijker gemaakt dan de oude.
En daar wringt nou net de schoen. Op zichzelf is de site er flink op vooruit gegaan qua usability en design. Vergeleken met het recente redesign van Monsterboard, de samenwerking tussen Kluwer en Jobtrack en de nieuwe multimediale campagne van intermediair heeft Stepstone echter slechts de schade van een lange radiostilte ingehaald.
Het blijft een dappere move om in deze markt en met slechts 556 vacatures online een vacaturesite oude stijl op nieuw te lanceren. De nieuwe site is prachtig maar wat Stepstone echt nodig heeft is een sales apparaat met gouden eieren, want een vacaturesite zonder vacatures is zinloos.
gijs bos
says:@Jos: Je was niet de enige met die feedback (zie o.a. Twitter) . Daar hebben we meteen actie op ondernomen.
We hebben de kleine banners op de homepage stilgezet (non animated gemaakt).
Voorts zijn we aan het kijken of we de Skyscrapers (de lange banner) en het leaderboard (de brede banner) op de vacature pagina verwijderen. Dit vergt een technische aanpassing, dus graag nog even geduld.
Als je meer feedback hebt, dan verneem ik het graag.
Gijs Bos
says:@Jos: dank voor je feedback. De banners zijn inderdaad redelijk druk, eens kijken of we daar wat aan kunnen verbeteren. Bedankt voor de tip!
vanDorp
says:Gijs, Ik heb net in je comment je kijk op het nieuwe business model gelezen. Dit is je nekslag. de key term moet zijn kosten na prestatie en niet kosten per klik of view. ik denk dat de meeste nu definitief afhaken. doe er wat aan.
jos
says:@Gijs Bos
Ik vind al die knipperende banners op de homepage wel heel irritant. Het nodigt mij niet uit om vooral verder te klikken. Als je met animated banners wil werken, doe het dan wat subtieler.
Gijs Bos
says:@ Thomas
Dank voor de faire review. Hierij wat feedback.
StepStone doet 2 dingen, Total Talent Management Software en de andere is de carrieresite. Dat zijn 2 separate business units die elkaar goed aanvullen en zorgen voor een unieke propositie. We hebben hier ook aparte “resources” op zitten en is ook bij StepStone Solutions de ontwikkeling gewoon door gegaan.
Je hebt gelijk < 600 vacatures is niet veel. StepStone levert bewust veel response voor weinig vacatures. Je zal de komende tijd het aantal vacatures zien toenemen door een combinatie van flinke marketing (voor juni hebben we vele 10tientallen miljoenen bannerviews ingekocht en dat heeft ook B2B impact). En tegelijkertijd zullen we qua Sales met een aantal innovaties komen die onze betaal-per-sollicitant en betaal-per-keer dat je vacature bekeken wordt aanvullen.
Tot slot, de nieuwe site zal daar flink aan bijdragen, maar hierover meer in het persbericht zodra we uit de beta gaan.