Sinds enkele dagen heb ik, als trouwe Yahoo! gebruiker, het genoegen om tegen een geheel vernieuwde homepage aan te kijken.
Met als grootste verrassing de aanwezigheid van HotJobs, een onderdeel dat bij een preview van de homepage schitterde door afwezigheid. Waarmee geruchten rondom een op handen zijnde verkoop van HotJobs alleen maar toenamen.
Maar op mijn geheel nieuwe Yahoo! homepage staat HotJobs fraai te glimmen in het rijtje aan Yahoo! sites:
Was het gewoon een vergissing van Yahoo! of hadden ze er echt op gerekend dat HotJobs voor de facelift verkocht zou zijn? We zullen het nooit weten.
De huidige marktomstandigheden zijn natuurlijk niet in het voordeel van een overname (door Monster natuurlijk). Ook al zal HotJobs op dit moment zeker als koopje over de toonbank kunnen gaan.
Maar Monster zal in een recessie het hoofd tussen de schouders trekken en de hand op de knip houden. We zullen dus zeker tot het eind van dit jaar moeten wachten voor er ook maar een kans is op overnameperikelen. Jammer…
Marc Drees
says:@Fred:
Dat is absoluut een implementatie van de Trovix match-engine. Maar wat heeft dat met Yahoo! HotJobs te maken?
Fred
says:En wat dan van de “PowerSearch”-demo op de US versie van Monster?! Dat is volgens mij de implementatie van Trovix.